    From: "na102" <g...@P...FM>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec Elektromet
    Date: Fri, 18 Jun 2010 23:27:11 +0200

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:70570e82-3674-49f8-a0dd-fd11d4d40dfe@k39g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > 1 jak chcesz pali owsem to w "mia owcu"
    > 2 15KW jak na 100m2 to za du o , u mnie piec w glowy 8kw ciagnie 110m2 +
    > bojler 120L (temp w domu to minimum 22st)

    Chce głównie ekogroszkiem ale warto mieć jakieś "alternatywy" , tym
    bardziej że domek będzie na wsi , więc raczej problemów z zakupem owsa
    nie będzie ;)

    Jako że piec będzie działał nonstop łącznie z latem (wtedy oczywiście
    tylko do ogrzewania wody) wtedy stosowanie owsa mogło by być dobrym
    rozwiązaniem ...

    Nie znalazłem pieca na ekogroszek z podajnikiem automatycznym który
    miały moc mniejszą niż 15KW , to znaczy znalazłem jakiś 12KW ...

    Ale przecież piece nie działają tylko na max wydajności
    Ten co niby będę miał ma moc od 5KW do 20KW ... , choć zapewne tak
    górna moc mocno jest zawyżona ...

    A czemu uważasz że ten piec jest za mocny ?
    Może to czymś skutkować ?

    wiesz moj piec nie chodzi na maksa w sezonie pracuje na max 55 st i raz na
    tydzien rozbujam go do 80 ze wzgledu na bojler
    zbyt mocny piec nawet z automatyką i tak musi podtrzymywać spalanie pozatym
    kazdy przewymiarowany piec generuje straty a wynika to z tego ze ma
    wieksza komore spalania i wiekszy przepływ powietrza a tym samym wiecej
    ciepła ucieka do atmosfery,
    druga sprawa to mniejsza moc mniejsze wymiary a na nadmiar miejsca raczej
    nie narzekasz
    osobiście na twoim miejscu ze wzgledu na łatwe pozyskanie zboża szedłbym w
    tym kierunku ,rzuć okiem na forum muratora bo tam kiedyś te tematy sie
    przewijały