  • 1. Data: 2010-06-18 08:00:31
    Temat: Piec Elektromet
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    W moim domku prawdopodobnie będzie piec Elektromet EKO-KWP-15.

    Firma która będzie budowała mi dom taki piec montuje "standardowo".
    Właściciel firmy powiedział mi że z tych pieców są bardzo zadowoleni i
    dlatego je montują.

    Czy ten piec to dobry zakup ? Czy może w tej cenie było by można kupić
    coś lepszego.
    Patrząc na ceny piec ten nie jest chyba najtańszy ...
    Piec jest wliczony w koszt domu w standardzie developerskim ...

    Dom będzie miał niecałe 100m2 powierzchni użytkowej.

    Czy są jakieś piece na ekogroszek z podajnikiem w których mogę
    spokojnie palić owsem ?

  • 2. Data: 2010-06-18 09:15:30
    Temat: Re: Piec Elektromet
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > W moim domku prawdopodobnie będzie piec Elektromet EKO-KWP-15.
    > Czy ten piec to dobry zakup ? Czy może w tej cenie było by można kupić
    > coś lepszego.

    czy jest cos lepszego w tej cenie, nie wiem. Ale tego kotla uzywam od 2
    sezonow i jestem zadowolony. Bardzo dobrze pali, nie gasnie, nic zlego sie
    nie dzieje. 2 razy mi urwalo zawleczke na slimaku i to jedyne problemy jakie
    z nim mialem. Z minusow - czyszczenie wymaga latarki albo lampy stojacej,
    nie jest to przyjemna robota, ale u konkurencji wyglada podobnie. Na plus -
    fajny, prosty w obsludze sterownik i dodatkowy ruszt na ktorym spalisz deski
    po budowie :) Kociol jest na groszek i nic wiecej nie lyka - sprawdzalem
    pellety i jakis pseudo-groszek robiony z flotu, nic z tego.
    Uwazaj na wymiary kotlowni - zeby obsluga byla w miare wygodna, przed
    drzwiami kotla musisz miec sporo miejsca, bo inaczej nie wyciagniesz
    szuflady z popiolem a czyszczenie tez bedzie mocno utrudnione.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-06-18 12:22:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Patrząc na ceny piec ten nie jest chyba najtańszy ...

    no to raczej należy się cieszyć..
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-06-18 19:44:38
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    qb.googlegroups.com...
    >Witam !

    >W moim domku prawdopodobnie będzie piec Elektromet EKO-KWP-15.
    ciach...

    >Dom będzie miał niecałe 100m2 powierzchni użytkowej.

    >Czy są jakieś piece na ekogroszek z podajnikiem w których mogę
    >spokojnie palić owsem ?

    1 jak chcesz palić owsem to w "miałowcu"
    2 15KW jak na 100m2 to za dużo , u mnie piec węglowy 8kw ciagnie 110m2 +
    bojler 120L (temp w domu to minimum 22st)

  • 5. Data: 2010-06-18 20:57:38
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > 1 jak chcesz pali owsem to w "mia owcu"
    > 2 15KW jak na 100m2 to  za du o , u mnie piec w glowy 8kw ciagnie 110m2 +
    > bojler 120L (temp w domu to minimum 22st)

    Chce głównie ekogroszkiem ale warto mieć jakieś "alternatywy" , tym
    bardziej że domek będzie na wsi , więc raczej problemów z zakupem owsa
    nie będzie ;)

    Jako że piec będzie działał nonstop łącznie z latem (wtedy oczywiście
    tylko do ogrzewania wody) wtedy stosowanie owsa mogło by być dobrym
    rozwiązaniem ...

    Nie znalazłem pieca na ekogroszek z podajnikiem automatycznym który
    miały moc mniejszą niż 15KW , to znaczy znalazłem jakiś 12KW ...

    Ale przecież piece nie działają tylko na max wydajności
    Ten co niby będę miał ma moc od 5KW do 20KW ... , choć zapewne tak
    górna moc mocno jest zawyżona ...

    A czemu uważasz że ten piec jest za mocny ?
    Może to czymś skutkować ?

  • 6. Data: 2010-06-18 21:27:11
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    górna moc mocno jest zawyżona ...

    A czemu uważasz że ten piec jest za mocny ?

    wiesz moj piec nie chodzi na maksa w sezonie pracuje na max 55 st i raz na
    tydzien rozbujam go do 80 ze wzgledu na bojler
    zbyt mocny piec nawet z automatyką i tak musi podtrzymywać spalanie pozatym
    kazdy przewymiarowany piec generuje straty a wynika to z tego ze ma
    wieksza komore spalania i wiekszy przepływ powietrza a tym samym wiecej
    ciepła ucieka do atmosfery,
    druga sprawa to mniejsza moc mniejsze wymiary a na nadmiar miejsca raczej
    nie narzekasz
    osobiście na twoim miejscu ze wzgledu na łatwe pozyskanie zboża szedłbym w
    tym kierunku ,rzuć okiem na forum muratora bo tam kiedyś te tematy sie
    przewijały

  • 7. Data: 2010-06-19 12:58:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >A czemu uważasz że ten piec jest za mocny ?
    >Może to czymś skutkować ?

    Przewymiarowanie kotła skutkuje pracą "na zimno" wymiennika i komina i generalnie
    problemami.

  • 8. Data: 2010-06-19 13:14:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Przewymiarowanie kotła skutkuje pracą "na zimno" wymiennika i komina i
    > generalnie problemami.

    Ok. Ale czy piec 15KW będzie optymalny ?

    Powierzchnia użytkowa (parter) to 95m2 , dodatkowo są tez powierzchnie
    nieużytkowe (garaz i kotłownia) około 30m2.

    Piec działa od chyba 5KW do 20KW ...

    Czy może szukac innego kotła ? Widziałem jakieś 12KW a nawet jakies firmy
    Befako 10KW ...

    Tylko nie chciałbym kupić jakiegoś badziewia ...
    A ten Elektromet czytam i ma naprawdę niezłe opinie ...