eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problemRe: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
  • Data: 2021-12-19 18:47:22
    Temat: Re: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 18:42:12 UTC+1 heby napisał(a):

    > Mój działa, jeśli ciśnienie jest odrobinę wyższe niż atmosferyczne, ale
    > może mam magiczny. 1 bar to chyba coś koło 10m słupa wody, czyli wiele
    > domków ze strychem się łapie. W przypadku opisywanym, spokojnie jest 10m
    > (instalacja w piwnicy), a mimo to instalator wymusza zamknięcie.

    Wg pierwszej z brzegu stronki https://instalreporter.pl/kotlownie/kotly-kondensacy
    jne-10-pytan-od-instalatorow/

    "Wracając do pytania, do otwartej instalacji grzewczej nie można podłączyć dowolnego
    kotła kondensacyjnego. Niezbędne jest wcześniejsze sprawdzenie czy ma on dopuszczenie
    do pracy w tego typu instalacji. Większość kotłów kondensacyjnych dostępnych na rynku
    została zaprojektowana do wykorzystana we współczesnych, zamkniętych instalacjach
    grzewczych. Kocioł taki jest wyposażony w termostat bezpieczeństwa, który reaguje
    dopiero przy temperaturze wody około 110oC, co jest wartością bezpieczną jedynie w
    instalacji zamkniętej.
    Do zastosowania w instalacji otwartej niezbędny jest kocioł posiadający dopuszczenie
    do stosowania w tego typu instalacjach. Kocioł taki ma wbudowany termostat
    bezpieczeństwa, który wyłączy palnik już przy temperaturze około 90oC.
    Zdarzają się przypadki stosowania w układzie otwartym kotłów nie posiadających
    stosownego dopuszczenia i wyposażania. Na dodatek czasami blokowane jest działanie
    układu zabezpieczającego, np. czujnika ciśnienia chroniącego kocioł przed pracą przy
    zbyt niskim poziomie wody.
    Nigdy nie powinno się dokonywać tego typu ingerencji w układ zabezpieczający. W
    przeciwnym razie, w przyszłości może dojść do niebezpiecznych zdarzeń. Nie wolno
    również stosować w instalacji otwartej kotłów, które nie są do tego przeznaczone. "

    w sumie ma to sens...