eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <j7n669$sji$1@news.onet.pl> <j7nqt6$b1s$1@inews.gazeta.pl>
    <j7pm1e$3v1$1@news.onet.pl> <j7rt7g$e6i$1@inews.gazeta.pl>
    <j7s5q4$ub3$1@news.onet.pl> <j7sbh4$o54$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
    Date: Mon, 24 Oct 2011 12:47:16 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 38
    Message-ID: <4ea54239$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1319453241 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2187 80.55.236.85:63958
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:436745
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j7sbh4$o54$1@inews.gazeta.pl...

    > Akumulator rozruchowy 72 Ah jak obciążenie będzie miało 300W za
    > pierwszym razem wystarczy na pół godziny, za dziesiątym na 20 minut a za
    > pięćdziesiątym może nie wystarczyć na 5 minut.

    Większych bredni już nie mogłeś napisać.
    Po pierwsze co chcesz porównać? Akumulator 72Ah i obciążenie 300W to nie
    wszystko. Inaczej się ma sprawa gdy mowa akumulatorze 6V inaczej 12V a
    jeszcze inaczej 24V.
    Po drugie, 72Ah gdyby przyjąć że mowa o akumulatorze 12V, to pod obciążeniem
    300W wedle najpodlejszych charakterystyk w najpodlejszym zasilaczu awaryjnym
    i w rzeczywistości utrzyma spokojnie ponad godzinę.
    Po trzecie Akumulator samochodowy będąc stale pod napięciem ładowania to
    najlepsze co może go spotkać dla długiej bezproblemowej pracy. Jeśli już coś
    wspominasz o rozładowaniu cyklicznym to racz wiedzieć że każdy akumulator
    kwasowy nie ważne czy to zwykły czy żelowy można z powodzeniem rozładować do
    napięcia około 1,05V na celę. Oznaczaz to nic tylko tyle że w temp otoczenia
    20st i pod obciążeniem 1/20 Q (tak jest najczęściej) akumulator ma pojemność
    72Ah, przy czym oczywiste jest że dotyczy to akumulatora nowego. Zobacz
    sobie teraz ile cykli ładowania/rozładowania podają producenci różnych
    akumulatorów.
    Po trzecie, z punktu widzenia obsługi, lepiej jest mieć akumulator
    samochodowy w którym mam zwykły elektrolit i korki dające się otwierać, gdyż
    daje mi to możliwość obsługi akumulatora, czyli dolewania wody destylowanej
    lub też w razie potrzeby wymiany elektrolitu. W większości przypadków,
    uszkodzenia akumulatorów żelowych polegają na tym że tak naprawdę podczas
    ich eksploatacji dochodzi do utraty poziomu elektrolitu na wskutek że
    nieodłącznym efektem ładowania jest w większym czy mniejszym stopniu
    gazowanie akumulatora czyli wydzielanie się mniędzy innymi wodoru który ma
    ujście w specjalnych korkach gumowych. Do takiego żelowego akumulatora w
    UPSie nie zaglądasz bo i nie masz po co, więc co trzy lata utylizujesz go bo
    wysycha i puchnie. Akumulator samochodowy z normalnym elektrolitem i korkami
    daje ci możliwość wydłużenia żywotności akumulatora nawet dwukrotnie.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1