  • Data: 2015-12-18 11:16:53
    Temat: Re: Piekarnik napędzany solarami
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc solar ekonomicznie sensu nie ma

    Ale tu nie chodzi o kasę a pytanie jest techniczne.
    Mam mąke i drożdże a piekarnik pożyczę od mamy.
    I chleb chce upiec.

    A na poważnie.
    na allegro za zestaw 2kw trzeba zapłacić ok 10 tys.
    fakt droga zabawka
    ale na szybko policzymy optymistycznie
    50gr x 8h/dzień x 365 dni= 1500 zł
    Czyli po siedmiu latach mi się zwróci jak wcześniej się nie zepsuje.
    Bezsens ekonomiczny.

    Ale kombinuje dalej.
    wezme taki solar pożycze od mamy piekarnik i będę sobie piekł chleb
    w Bieszczadach
    albo w Afryce

    Szukam powierzchni.
    Jest 16 m2.
    http://allegro.pl/elektrownia-2kwp-zestaw-12-pv-falo
    wnik-kable-i5847410288.html

    Cholera nawet na plecy nie można wziąść i piec sobie chleb na balkonie.

    Wniosek jeden dla mnie
    Solar ma sens jak chcesz żeby sąsiada szlag trafił z zazdrości :)

    Na zupełnie poważnie
    Jak ktoś siedzi w temacie:
    Czy fizyka pozwala by w ciągu najbliższych kilu lat
    z 1 m2 panelu będzie można wyciągnąć 1 kW?