  • Data: 2015-12-20 17:05:02
    Temat: Re: Piekarnik napędzany solarami
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 19 grudnia 2015 10:09:40 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu piątek, 18 grudnia 2015 23:19:56 UTC+1 użytkownik s...@g...com

    dociera mniej (czyli 1kW x cos fi gdzie fi jest odchyleniem od zenitu)

    w jakimś tam optymalnym nachyleniu w stosunku do pionu.

    > zwykle tak jest - i niewłasciwy kat jeszcze pogarsza dostępną moc.

    słońcem (heliostat) to uzyski są sporo wyższe ale i tak do stałej słonecznej im
    daleko.

    http://www.budyn.riders.pl/solarobrotowy.jpg :-) Zdjęcie swieżutkie sprzed 5minut.
    > To powstało w ramach inżynierskiej hoobystycznej zabawy w projektowanie, spawanie,
    programowanie itd i powiadam: to nie jest właściwa droga jesli chodzi o pozyskiwanie
    energii.

    > Moze inaczej - oczywiscie uzyski energetyczne sa oczywiscie wyższe niz w
    nieruchomym solarze, ale opłacalnosc inwestycji już nie.
    > A wyciskam z tego realnie 40% sprawnosci.

    A tam teoretyk, tez takie coś skleciłem i uzysk na heliostacie byl porównywalny
    kosztowo z dokupieniem większej ilosci paneli i rozstawieniem ich w półokrąg.

    Tyle że miałem na to miejsce.

    I zgadzam sie ze zebranie okolicy 50% stałej słonecznej jest trudne.

    Choć wcale nie jest trudno zebrać 30% tego za pomocą styropianowej foremki i folii
    aluminiowej na czarnym garnku :)
    tyle że trzeba siedzieć i celować w słonko :)