    From: Arte <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
    Date: Fri, 06 Nov 2009 22:51:00 +0100

    Arte pisze:

    > Ja mogę wrzucić zdjęcie wnętrza modelu wyższego, ale dopiero wieczorem.
    > Konkretnie tego modelu Siemensa:
    > http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
    henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
    6P572.html?source=browse

    Tak jak obiecałem, udostępniam kilka zdjęć mojego piekarnika. Zdjęcia
    robione komórką, więc proszę wybaczyć jakość.

    1. Tu ogólny widok zamontowanego urządzenia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36ef30a87ed50054
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f384b7ac9fcd1646
    .html

    2. Jak pisałem w innym poście, dzięki kompaktowym wymiarom piekarnika,
    pod nim zmieściła mi się głęboka szuflada na garnki, co sobie bardzo
    chwalę. Prezentuje to poniższe zdjęcie:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2d72993f613359
    .html

    3. No, ale mieliśmy oglądać wnętrze, zatem, oto i one:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb83756ab4b0f275
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a136e433dc50673
    .html

    4. Na tym zdjęciu widać grzałki grilla, oraz magnetron, który jak
    wspomniałem jest obrotowy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9849d9cd0a0e179d
    .html

    5. Na poprzednich zdjęciach nie było pokazane wyposażenie, zatem teraz
    wnętrze wraz z blachą do pieczenia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cfcc28ca820bd0c
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afe2c536de58937e
    .html

    6. Teraz z kratką grilla i z tacką szklaną:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b55c5afdad59033
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f79b4932b765d1b2
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a40803e661f235b
    .html

    Wyposażenie jak widać wkłada się w ukształtowane wyżłobienia po bokach
    wnętrza. Mimo iż nie są to drabinki, ani prowadnice teleskopowe, to
    jednak śmiało każdy element można wyciągać w 3/4 długości i się to
    wyposażenie pewnie trzyma.

    Wspominałem też, że użytkuję ten piekarnik dosyć intensywnie, zarówno do
    pieczenia jak i do gotowania (np. na parze) oraz do typowego
    mikrofalowego odgrzewania. Jednak jak łatwo zauważyć, wygląda jak
    nieużywany, a to zasługa czyszczenia pyrolitycznego, które wczoraj było
    załączone.

    7. Na koniec zdjęcie pokazujące w działaniu menu.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ae5bc8751
    d463ba.html
    Jak widać klawisze i pokrętło są bajerancko podświetlone na niebiesko,
    zaś obsługa jest tekstowa z komunikatami w naszym języku. Akurat dziś
    nie miałem czasu kiedy zjeść obiadu, no i późno wróciłem do domu. W
    lodówce zaś miałem przyszykowane ostanie kotlety. Byłem głodny
    nieprzeciętnie. Wiadomo, smaży się szybko, ale obieranie ziemniaków i
    ich gotowanie... Zatem postanowiłem zrobić sobie szybkie frytki, z
    mrożonych, które szczęśliwie mroziły się w zamrażalniku. Jak widać
    wystarczy w takim wypadku wybrać pod opcję menu ziemniaków, gdzie są
    właśnie frytki mrożone, podać wagę - w moim przypadku to około 250g
    (tyle sobie odsypałem), wsypać na blachę i włączyć. Cały proces jak
    można zauważyć, trwał 9 minut i 45 sekund. Na około trzy minuty przed
    końcem, piekarnik jeszcze zadzwonił z prośbą o obrócenie na drugą stronę
    frytek.

    Takich programów jak opisałem powyżej, jest w tym piekarniku 70 i
    dodatkowo jeszcze kilkadziesiąt (coś pod setkę) podpowiedzi w
    podręcznej, wbudowanej książce kucharskiej. Bardzo sobie tą automatykę
    chwalę.

    Opisywałem w tym poście piekarnik Siemensa, ale odpowiednik Bosch, to
    dokładnie to samo, jedynie ten uboższy model nie ma takiej automatyki i
    nie ma czyszczenia pyrolitycznego i w związku z tym na tylnej ścianie
    powinna być emalia katalityczna, której mój piekarnik nie potrzebuje.
    Design Bosch też jest inny, ale nie mniej ciekawy.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek W.
    Arte