  • Data: 2015-02-14 21:26:30
    Temat: Re: Pięty pomidorowe - chyba eureka.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Nie zgadzam się z powyższą pesymistyczną diagnozą. Dopóki
    > jednak będziecie zdawać się na indywidualne wyobrażenia zamiast wziąć
    > się za studiowanie dostępnych w sieci czy literaturze informacji to
    > szanse macie rzeczywiście marne.
    > Na początek warto rozstrzygnąć kwestię czy chodzi nam o określenie
    > przyczyn występowania przebarwień (piętek) na owocach pomidorów czy
    > mamy zdiagnozować czynniki, które ograniczają (hamują) rozwój systemu
    > korzeniowego pomidorów.

    Mój pesymizm poznawczy w kwestii pomidorowych pięt jest całkowity.
    Nawet nie rozpocząłem procesu wyobrażania sobie jak taka pięta
    wygląda i jaka jest jej zaistnienia przyczyna. Sam opis zresztą
    przejrzałem dość pobieżnie, bez wdawania się w szczegóły relacji.
    Na nic więcej też nie liczę, zwłaszcza że stan opisywany przez
    słowo "eureka" zaje się być stanem pożądanym i ostatecznym.

    Zainteresowała mnie jedynie sprawa wzrostu korzeni, niekoniecznie
    nawet pomidorowych. To można badać w oderwaniu od jednostkowego
    przypadku, który ze względu na brak możliwości kontrolowanej
    weryfikacji, uznałem za beznajdziejny. Wszystkie dalsze rozważania
    dotyczą wyłacznie zachowania się korzenia na międzyośrodkowej
    barierze siatkowej. Do takich rozważań specjalna motywacja jest
    mi zbędna.

    --
    Jarek