  • Data: 2019-05-25 20:20:47
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek napisał> No teraz dałeś dowód temu, że spisek piorunowy jaki wyznajesz
    wynika
    > z błędnych wniosków wyciągniętych z własnych doświadczeń, a te pewnie są
    > konsekwencją wagarów na lekcjach fizyki w szkole średniej.
    > Temperatura przewodu (a dokładnie jej przyrost) jest proporcjonalna do
    > mocy wydzielonej w przewodzie, moc wydzielona w przewodzie równa jest
    > I2*R. Im mniejsze R tym mniejszy przyrost temperatury. Teraz uważaj.
    > Wyobraź sobie, że są takie przewodniki dla których w pewnych warunkach R=0
    > i nie byłbyś w stanie odparować drutu z takiego przewodnika o przekroju
    > 0.5mm2 prądami* dostępnymi w swoim mieszkaniu. Marek

    Oj wy biedne dzieci po gimnazjum.
    Ja fizykę i matematykę znam bardzo dobrze i znacznie lepiej od was:)
    Sokoro we wzorze na moc masz prąd do kwadratu a opór do pierwszej potęgi, to
    znaczy że największe znaczenie ma prąd.
    I uświadomcie sobie dzieci ze nic nie ma zerowej rezystancji w żadnych
    warunkach.
    Tak więc stalowa linka piorunochronu ma niezerową rezystancję, teraz policz
    (pewnie nawet nie potrafisz) jaki prąd spowoduje odparowanie piorunochronu,
    następnie porównaj to sobie z typowymi prądami piorunów (z Wikipedii, dasz
    radę)