  • Data: 2013-02-11 09:33:17
    Temat: Re: Plac budowy - kontener/blaszak/buda i sławojka
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Max" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ponieważ w marcu planuję ruszyć z budową, chcę postawić tymczasowo na
    > działce jakiś kontener/blaszak/budę do składowania mniej cennych narzędzi
    > oraz mniejszych gabarytowo materiałów budowlanych .

    Blaszak nie służy do trzymania cennych narzędzi bo łatwo do niego wejść, ale
    do trzymania rzeczy które nie powinny moknąć. Ja. np wstawiłem tam całą
    paletę kleju do bloczków, oprócz tego jakieś drobne narzędzia jak szpadel,
    taczka. Ale z drugiej strony też kosiarka do trawy, grill, zabawki dla
    dzieci, itd. Czasem w sobotę przyjeżdżaliśmy całą rodziną. Dzieci były
    zadowolone widząc jak dom rośnie, a i przyjemniej się pracuje widząc małe
    szkraby, które będą w domu mieszkać.

    > Jakiej wielkości szukać budę ?

    Jak ja szukałem to najtańsze były standardowe 3x5 albo 3x6 mniejsze były
    droższe, więc nie ma sensu.

    > Czy jakoś przygotowywaliście grunt pod jej posadowienie ?

    Kupiłem dwie palety kostek betonowych które docelowo miały iść na podjazd.
    Ułożyłem je wewnątrz garażu bezpośrednio na trawie, gdzieniegdzie waląc
    gumowym młotkiem jak jakaś kępa trawy byłą zbyt wysoka. Oczywiście nie było
    idealnie równo, ale wystarczająco równo i bezkosztowo. jak sprzedałem
    blaszak to te kostki wykorzystałem na podjazd. Warto też jakoś utwardzić
    kawałem przed blaszakiem.

    > Między czasie znajomy zapytał mnie, czy pomyślałem o wychodku na placu
    > budowy. Czy jest faktycznie sens stawiać ? Niby przepisy nakazują. A co
    > mówi Wasze doświadczenie ? Przydaje się ?

    U mnie budowa trwałą dwa lata, a z wychodka korzystałem może 10, może 20
    razy, więc ciężko coś napisać. Z jednej strony tych kilka razy to nie
    problem, ale z drugiej zbicie wychodka z kilku desek to też nie problem.

    > Pytam dlatego, że w najbliższym składzie drewna mają gotowe sławojki po
    > 650 zł + 50 zł koszt dowozu ( 15km). Trochę wydaje mi się to drogo.
    > Znalazłem inną ofertę z przywózką ( 175 km ) za cenę 550 zł. Już trochę
    > mniej.
    > Czy też jechać do tartaku, kupić kantówki i deski i samemu pozbijać ?

    Tak na pewno będzie taniej i wystarczająco dobrze.

    Ps. W zasadzie Twoje pytania sprowadzają się do tego jak długo chcesz
    budować. Jeśli chcesz budować samemu to wtedy potrwa to trochę dłużej i
    wychodek i blaszak się przydadzą, jeśli masz _sprawdzoną_ firmę która
    postawi dom w dwa miesiące to wtedy faktycznie można zrezygnować z tych
    udogodnień, a jak tylko powstaną mury wstawić tymczasowe drzwi do jednego
    pomieszczenia i tam trzymać narzędzia.

    Pozdrawiam
    Ergie