  • Data: 2011-12-29 15:15:28
    Temat: Re: Plamy na kominie ...
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jdfpq6$djs$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak jak pisałem , ja sam nie bylem w stanie aby sam się budować i
    > dodatkowo nie czułem się na siłach i po tym jak widzę jak "budują"
    > fachowcy koło mojego znajomego , to tym bardziej się cieszę że kupiłem
    > gotowy dom ...
    >
    > Naprawdę jak czytam o problemach jakie mają "inwestorzy" którzy budują
    > sami domy , to się cieszę że mam dom od developera i moje problemy są
    > niczym w stosunku do ich problemów ...

    Deweloper deweloperowi nierówny. Po Twoich postach sądzę, że Twój deweloper
    jest z tych przyzwoitszych.

    Ja jednak mam przekonanie, że lepiej stronić od deweloperów a dom budować
    samemu. Mój blok został wybudowany przez dewelopera 8 lat temu. Bardzo dużo
    fuszerek, z czego większość wyszła już po zamieszkaniu (np. przemarazające
    narożniki przy balkonie, pękające tynki, źle działająca wentylacja
    grawitacyjna, brak lub złe ocieplenie dachu itd.). Fundusz remontowy jest
    bardzo wysoki.

    Mam obecnie porówanie między jakością wykonania mojego bloku a mojego domu.
    Nie ma porównania. Dom budowałem metodą gospodarczą - większość spraw udało
    się dopilnować i wyszło dobrze. Co prawda jest kilka fuszerek, ale mniej
    istotnych i dam radę samodzielnie je naprawić. Cieszy mnie jednak fakt, że
    wiem ile jest zbrojenia w belkach i stropie, wiem jak są zaizolowane
    fundamenty, wiem ile jest ocieplenia przy fundamentach, wiem jakie jest to
    ocieplenie, mam wieniec fundamentowy (który nie wiem dlaczego, ale mnie
    solidnie cieszy, mimo, iż nie miałem go w projekcie).

    Fakt, że trzeba mieć czas aby codziennie bywać na budowie, znać się prawie
    na wszystkim i pilnować ekipy. Gdyby mój dom budował deweloper, zapewne
    włożyłby dużo tańsze materiały i pewnie mniej niż ja włożyłem. Dom nie byłby
    jakościowo lepszy.

    W Sylwestra będzie dokładnie rok, gdy kupiłem projekt. Gdyby wtedy ktoś
    pokazał mi mój dom takim jaki jest obecnie, z wszystkimi jego fuszerkami
    oraz dobrze wykonanymi elementami - brałbym w ciemno, tak sądzę :) Teraz co
    prawda tych kilka fuszerek trochę psuje mi obraz całokształtu, ale wkrótce
    znikną :)

    Generalnie polecam budowę samemu. Trzeba mieć też trochę szczęścia aby
    trafić na dobrą ekipę (ale może dobrych ekip nie ma, nie wiem, są tylko co
    najwyżej średnie i słabe).