  • Data: 2011-12-29 08:54:53
    Temat: Re: Plamy na kominie ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zdziwiłbyś sie jak bardzo można w takim kotle schłodzić spaliny.
    > Kaflok już takiej regulacji nie ma - wiem, bo mam i jedno i drugie :-).

    Ano może schłodzić spaliny i to bardzo :(

    Mam naprawdę duże przestoje na "podtrzymaniu" i mimo ustawienia pieca
    na 70stopni spaliny mają około 60 stopni a też nie wiadomo czy można
    nazwać to spalinami , bo wentylator na podtrzymaniu nie działa więc
    dym zapewne z komina się nie wydobywa tylko "kisi" w kominie i w
    piecu ...

    Zapewne dzięki niskiej temp. spalin idzie mało "strat" w komin , ale
    dla mnie to żaden plus ...

    Chwilowe włączenie wentylatora i od razu spaliny rosną ... Czym
    większe obroty tym bardziej gorace spaliny ...

    Rozmawiam z producentem elektroniki aby jakoś zmusić sterownik do
    pracy jednak nie w stanie dwu stanowym jak "typowy" sterownik a tak
    jak powinno być ...

    Mi starczyło by aby cały czas wentylator chodził , nawet na małej
    mocy , ale po to żeby jednak zrobić "ciąg" i podnieśc temp. spalin ...

    Na razie chce podnieśc temperature spalin , nawet kosztem zwiększonego
    spalania.
    Słuchając sąsiadów którzy mają inne piece (Elektromet bez PID) to u
    nich spalanie jest dużo wyższe i zapewne także dzieki temu że spalanie
    nie jest do końca "poprawne" więcej strat idzie w komin ...

    Na wiosne wezwę kominiarza i będziemy myśleć co zrobić. Jak trzeba
    będzie to wstawię rurę.
    Jednakże niechciałbym na siłę szukać "kosztów" i montowac czegoś co
    tak naprawdę nie jest potrzebne ...

    Tak naprawdę chciałbym normalną zimę , wtedy zapewne piec zupełnie
    inaczej by się sprawował i nie działał by na podtrzymaniu i ...
    problemu by nie było ...