  • Data: 2010-02-24 07:46:02
    Temat: Re: Pleśń w domu ... pomocy !
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-29 15:55, mal pisze:
    > MUSI zatem wykonać sama osuszanie, wymienić izolację poziomą, założyć
    > izolację pionową.

    Coś mi się nie chce wierzyć że budynek docieplany trzcina ma tylko 50
    lat. Jeśli się nie mylę to standard w poniemieckich budynkach. Takie
    prace mogą się skończyć generalnym remontem domu, przekraczającym jego
    wartość. Jeśli, jak pisze 'Anka' dom ma szkielet drewniany, to należy
    szybko wezwać kogoś z nadzoru budowlanego, żeby stwierdził czy nie
    doszło do naruszenia konstrukcji budynku. Sorry za straszenie, ale
    połączenie czynników: brak izolacji budynku, dodatkowe dociążenie
    konstrukcji, duża ilość wilgoci + zagrzybienie powodujące niszczenie
    elementów nośnych budynku, może doprowadzić do jego zawalenia.

    > Następnie wziąć fakturę za te roboty i - jeśli
    > współwłaściciel się wypnie i nie zapłaci - złożyć pozew do sądu o
    > zwrot części należności i zwrot kosztów sądowych. Tutaj można, a nawet
    > należy, kwotę podwyższyć o wycenę czasu własnego włożonego w
    > załatwienie sprawy remontu.

    Zanim zacznie się jakiekolwiek poważne prace należy podejść do prawnika,
    przedstawić sytuację i uzgodnić strategię. Bo wystarczy głupi błąd
    kroków i niedopełnienie jakiegoś wymogu formalnego, żeby taką fakturą
    się tylko podetrzeć. A podejrzewam że bez rzeczoznawcy budowlanego się
    nie obejdzie.

    > Ale najprościej jest porozumieć się i zgodnie wszystko wspólnie
    > wykonać.

    Świnto prowda

    --
    -=Elwood=-