  • Data: 2019-02-24 19:53:31
    Temat: Re: Płyta OSB zamiast rigipsu.
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 13:21:46 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Majster, który ma mi wykańczać dom szkieletowy wewnątrz,
    > mówi że możemy zamiast podwójnej płyty KG dać płytę OSB 11mm
    > a następnie pokryć siatką i klejem jak pod tynk i to
    > pomalować na docelowy kolor.

    po pierwsze, po co płyta gk podwójna?
    a po drugie: siatka i klej to ma być prostsza metoda?

    Poczytałem na ten temat w
    > internecie i wszędzie przestrzegają przed wyziewami
    > formaldehydów. Wpisy te są zazwyczaj z przed 10 lat
    > i nie wiem czy w dzisiaj produkowanych płytach też stosuje
    > się formaldehydy.

    te informacje o ile wiem dotyczą gołych płyt wewnątrz pomieszczeń. Jesli te płyty są
    osłonięte np. płytą GK to "wyziewy" już tak nie występują.

    > Czy macie jakieś doświadczenia z płytami OSB wewnątrz
    > pomieszczeń mieszkalnych?

    wewnątrz budynku całe lata mialem na wierzchu osb, nie wiem czym sie objawia ten
    formaldehyd ale niczego nie było czuć w powietrzu.

    b.