eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody? › Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Date: Tue, 22 Jul 2014 23:38:04 +0200
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    <53ca84b1$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <53cad509$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cade4d$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <53cd5e39$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cd798e$0$2150$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cd9319$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
    <53ce0c30$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <53cebb88$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-07-22 21:29, uzytkownik pisze:

    > Każdy murowany dom jest lepiej wyciszony od najlepiej wyciszonego domu
    > drewnianego.
    > Wiem co mówię, bo też dość dobrze znam sprawy akustyki.
    > O ile jeszcze ściany jako-tako można wyciszyć o tyle stropu nie wyciszysz.

    Wyciszysz. Byłem w kilku domach drewnianych i testowałem je pod kątem
    izolacji. Niestety tylko "na oko", ktoś skakał na piętrze a ja
    nasłuchiwałem na dole. Subiektywne odczucia były bardzo pozytywne,
    jednak takie domy mają na ogół jastrych na górze, który solidnie
    wspomaga tłumienie.

    I przyznaję - stropy domów murowanych mają lepszą akustykę niejako "w
    cenie" - w drewnianym domu nawet pomimo starań - nie będzie aż tak
    dobrze, jak w murowanym. Będzie jednak komfortowo.

    > Nie twierdzę, że wszystkie drewniane są do kitu. Twierdzę, że jest to jeszcze zbyt
    mało znana technnologia w Polsce i brakuje fachowców, dlatego łatwo jest się
    wpierniczyć na minę.
    > A należy pamiętać, że budowa domu w Polsce to masa wyrzeczeń i wieloletnich
    oszczędności.

    Zgadzam się. Technologia drewniana jest naprawdę przyjemna. Nie ma
    ciężkich materiałów, babrania się w błocie cementowym, wysychania
    tygodniami. Jest czysto sucho i prosto. Jedyny problem, że jeszcze nie
    jest spopularyzowana. Brak książek w rodzaju "sam buduję dom drewniany",
    albo "dom drewniany dla opornych".

    Pamiętam, gdy byłem dzieckiem - wuj budował dom. Zaczytywałem się w
    książce, w której krok po kroku przedstawiano, jak taki dom zbudować.

    Gdy już domy drewniane staną się popularne - każdy bohater domu będzie w
    stanie sobie taki dom postawić, albo wyremontować unikając błędów - bo
    te będą dokładnie opisane w podręcznikach.

    --
    MN