  • Data: 2013-11-06 10:25:58
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-06 09:38, m...@g...com pisze:

    > Bzdura.
    > Podczas gotowania na małym ogniu, kiedy pary tworzy się znikoma ilość,
    > tradydyjny okap wyłączam całkowicie i wciąga wszystko grawitacyjnie nie
    > zużywając wogóle prądu.

    Ani drogo ogrzanego powietrza. :-D

    > Ten sam efekt ludzkośc uzyskuje tradycyjnym okapem wymyślonym już ze 2
    > tysiące lat temu.

    Jest jeszcze jedna sprawa o ktorej tu reklamujacy nam bora bora milczy,
    choc tak liczylem na profesjonalizm w starym stylu. W zamian dostalismy
    kilka bezsensownych filmikow np o gotowaniu czterech garow na raz bez
    przykrycia, choc nikt tak nie robi.
    Wiec chodzi o to, ze nawet producenci plyt zalecaja oczywista
    oczywistosc zeby zmniejszac ilosc energii potrzebnej do gotowania
    poprzez przykrywanie naczyn i takie dostosowanie mocy, zeby gotowanie
    bylo lagodne bez kipienia i pod przykryciem. Wiekszosc pewnie zauwazyla,
    ze ilosc pary wowczas jest minimalna i o ile nie ma drazniacych zapachow
    to okapu wogole nie potrzeba wlaczac zatrzymujac w domu to jak mu tam
    bylo... - drogo ogrzane powietrze. Jezeli natomiast zapach jest
    drazniacy to wystarczy minimalna moc okapu, a w tora tora, sory bora
    bora musimy uzyc pelnej mocy wydmuchujac drogo ogrzane powietrze. Sprawa
    druga to wysokie gary. Zwroccie uwage, ze na filmach wszystkie gary nie
    sa w calosci przykryte, a ilosc pary jest taka jak przy smazeniu frytek
    w pobliskim barze. Sytuacja w domu niecodzienna mozna powiedziec. Wiec
    nie dosc, ze wywiewamy z domu drogo ogrzane powietrze to i cale
    gotowanie jest drogie, poniewaz raz przy wysokich garach mamy czesciowo
    odsloniete pokrywki, w innych rozwiazaniach nie musimy przez co wiecej
    energii zostaje w garze, dwa, ze oplywajace gary powietrze przy ciagu
    400m^3/h studzi je i trafia gdzie?
    Skutek jest taki, ze tracimy dwa razy. Po pierwsze poprzez oplywanie
    powietrzem garow musimy dostarczyc im wiecej energii do gotowania, co
    rownoznaczne jest ze zwiekszeniem mocy plyty. Po drugie uzywamy mocy
    wyciagu ktorej tak naprawde nie potrzebujemy by wyciagnac jakis tam
    zapach z okolic garow, co przy uzyciu tradycyjnego okapu konieczne nie
    jest, gdyz wystarczy jesgo minimalna moc.
    Podsumowujac - rozwiazanie amejzing bora nie oszczedzi nam energii, a
    wrecz sprawi, ze gotowanie bedzie drozsze. To ciekawy pomysl na
    zagospodarowanie kuchni pelniacej w domu role skansenu tj. sluzacej do
    byca a nie uzywania. Dale mi sie nie chce.

    > Zapomniałeś dodać, w saunie, w WC, za telewizorem.
    > Tak się składa, że kuchnia ma swoje specyficzne zadanie w domu i
    > obecność okapu w niej tak samo jak lodówki czy zmywarki w niczym jej nie
    > ujmuje.
    > A ty na siłę wciskasz że jest inaczej.

    Powiem nawet, ze ladny okap tylko dopelnia wystroj.

    Ciekaw co tam bora bora zaleca w czasie gotowania, zeby oszczedzic nieco
    energii. Uchylac pokrywki, czy zakrywac calkiem?

    Pozdro.. TK