  • Data: 2009-01-06 14:57:36
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:

    > To tez jest jakis argument. Poki co czesciej nie ma pradu jak gazu, choc po
    > ostatnich komunikatach z Ukrainy i Rosji nie wiadomo czego mozna sie
    > spodziewac.

    Wiesz, generalnie nie ma sytuacji że wyłączają gaz. Tu nie da się go po
    prostu wyłączyć :) Tak więc przynajmniej teoretycznie pod względem
    niezawodności to kuchnia gazowa górą.

    Z drugiej jednak strony mam doświadczenia z kuchniami gazowymi, później
    z płytą oporową a teraz mam płytę indukcyjną. Zdecydowanie najgorsze
    doświadczenia mam z płytą oporową. Dużo lepiej wspominam kuchnię gazową
    a najbardziej zadowolony jestem z indukcji. Po prostu bajka.

    Jakiś czas temu zrobiłem eksperyment i porównałem koszt zagotowania 20l
    wody na kuchni gazowej i na indukcyjnej. Wyszło niecałe 5% drożej na
    indukcyjnej, tyle że na indukcyjnej poszło ponad dwa razy szybciej (z
    opcją "power boost"). Garnek ten sam - stara "Emalia" :)

    Jeszcze jedna uwaga - te 5% drożej wyszło dla najczęściej spotykanej
    taryfy G11. W taryfie G12 jeśli zaplanować popołudniowe gotowanie na
    przedział godzin 13:00-15:00 można sporo zaoszczędzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio