  • Data: 2009-01-09 10:20:47
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    JanuszK pisze:

    > Ale ktoś kto ma gaz w domu to rzadko ma dwutaryfowy prąd bo i po co?

    Po to żeby mieć taniej. Ja mam i gaz i dwutaryfowy prąd w tzw. taryfie
    weekendowej. No i za prąd płacę taniej, niżbym płacił w jednej taryfie.
    Nie grzeję prądem, nie używam żadnych zegarów by więcej prądu zużywać w
    taniej taryfie, nie programuję ani pralki, ani zmywarki ani niczego innego.
    Po prostu korzystam z prądu. Jak na razie oszczędzam 12% a będzie
    jeszcze lepiej :)

    > albo ludzie mieszkający w blokach, tak ja jak na razie, wtedy gotowanie
    > gazem jest tańsze niż kuchnią elektryczną.

    W bloku też można założyć licznik dwutaryfowy.

    > Faktycznie indukcyjna ma już dobre parametry i koszty są zbliżone ale ja
    > pisząc poprzedniego posta myslałem o zwykłej ceramicznej gdzie jak widać
    > z twoich wyliczen różnica jest znaczna.

    Zwykła ceramiczna to dla mnie porażka w dzisiejszych czasach. Owszem,
    była niezłą alternatywą dla gazu gdy nie było indukcji: jest estetyczna,
    łatwa w instalacji, daje się ładnie zabudować i jest generalnie
    bezpieczniejsza niż gazowa. Ma jednak podobną sprawność cieplną (bo też
    i tak samo przekazuje ciepło jak gazowa), co przy wyższym koszcie ciepła
    pozyskanego z prądu czyni ją faktycznie dużo droższą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio