  • Data: 2009-02-06 22:00:15
    Temat: Re: Płytki na płytki i kilka pytań
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 22:18:15 +0100, Akduz napisał(a):

    > Powiem Ci, że na płytki bez ich zrywania i bez matowienia NIE ma lepszej
    > metody.

    Wedlug mnie duzo lepsza metoda jest ta ktora opisalem w poscie wyzej.
    Specjalny grunt ktory tworzy powierzchnie sczepną. Ostatnio stosujemy
    knaufa spezialhaftgrund na prawie 40-letnie lastryko i trzyma sie naprawde
    supermocno.

    > Co do schnięcia. Schną 2-3 dni to fakt ale czy normalne spoiny
    > schną krócej?

    Przy klejach cementowych i sprzyjających warunkach (temperatura,
    wilgotność) ruch pieszy jest dopuszczalny z reguły po 12 lub 24h. Widzisz,
    nie zawsze mozna sobie pozwolić na 2-3 dniowe schnięcie. W koncowce
    ubieglego roku stosowalismy ten klej soudala przyklejajac terakote na plyte
    OSB i plytki po 2 dniach jeszcze sie ruszaly. W pomieszczeniu bylo 18
    stopni i 70% wilgotnosci. Klej cementowy wysechlby juz dawno.

    > Ważne jest aby fugować dopiero po około 5 dniach, wtedy
    > jest pewność, że doschły i ściągnęły (no chyba, że ktoś da warstwę
    > spoiny 1 cm - to wtedy i pewnie ze dwa tygonie będzie mało).

    Nie zawsze da sie az tyle czekac. Nie zawsze dasz rade przypilnowac, zeby
    przez 2 dni ktos nie wchodzil na polozone plytki. W przypadku glazury okej,
    mozna sobie czekac 2 tygodnie jak jest czas...

    > BARDZO dobry wynalazek dla chcących zaoszczędzić zrywania. Niestety
    > dosyć kosztowny. Ale to już inny temat.

    Teraz jest taka chemia budowlana ze nie trzeba wcale zrywac. Ten grunt
    ktory teraz stosujemy jest polecany np. do tego zeby moc kleic plytki nawet
    na... asfalt. Widzialem tez np. wylewki ktore dopuszczaja ruch pieszy juz
    po 3h.

    --
    best regards,
    scream