  • Data: 2015-08-19 02:49:19
    Temat: Re: Pnącze milin
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Ty to poważnie piszesz czy jajecznicę robisz? :-)

    Nie no, ja bym coś kiedyś niepoważnie tu pisał?! Wszystko to sama
    prawda! Kilkanaście lat temu zachwyciłem się stadnym zachowaniem tego
    zwierzaka. Więcej nas wtedy było, uczonych różnych nauk, a każdy z nas
    pierwszy raz to dziwo na oczy widział. Powołaliśmy więc Interdyscyplinarne
    Centrum Badań Nad Korowódką Sosnówką In Situ. Wielogodzinne eksperymenty
    prowadzone za pomocą patyków i patyczków oraz innych instrumentów
    badawczych dały nam wiedzę na temat behawioru gąsienicy. A jak sezon
    żerowania robali się kończył, i brały się one bo przeobrażania w ćmy,
    to bez owijania w bawełnę powiem, że planowaliśmy już eksperymenty na
    rok następny.

    Nie my jedyni tacy. Niejaki Jean-Henri Fabre, francuski humanista,
    człowiek w pewien sposób mi bliski (biogram można przeczytać choćby
    w Wikipedii, francuskiej, angielskiej lub polskiej -- ta kolejność
    dokładności) też musiał popaść w podobny stan. Bowiem lat temu 99
    napisał książkę o tytule po prostu "Processionnaire du Pin". Gdyby
    ktoś był ciekaw, pozycja ta jest dostępna w sieci w tłumaczeniu na
    angielski jako "The Life of the Caterpillar".

    http://www.eldritchpress.org/jhf/cater.html

    Ponadto samemu autorowi też sporządzono osobną stronę, w jego języku.

    http://www.e-fabre.com

    Jarek

    --
    I tylko myśli jakoś