  • Data: 2010-09-01 13:21:58
    Temat: Re: Podatek vat nie do odzyskania od przyszlego roku
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:i5le8o$s5b$1@news.net.icm.edu.pl...
    > To nie Ty decydujesz. To znaczy decydujesz ale nie masz nieograniczonej
    > swobody.
    > Jestes zwiazany np. projektem. Projekt nieraz określa co i z czego ma być
    > zrobione.
    > W przypadku wątpliwym urzędnik może grzebać celem "dojścia do prawdy
    > obiektywnej".
    > Np. Pokrycie dachowe i budynek mieszkalno usługowy. Cały dach? Część?

    Oczywiście masz rację. Tu myślę jednak że umownie poruszamy się w normalnej
    sytuacji gdy wiadomo że jak w projekcie mamy krycie blachą to kryjemy blachą
    bo inaczej wejdziemy w konflikt nie tylko ze skarbówką ale i też z PINBem
    ale np. stolarka albo instalację elektryczną czy CO wodkan można wykonać
    zupełnie z dowolnych materiałów. Nawet gdyby w projekcie domu obok projektu
    budowlanego znalazł się projekt tych instalacji nie ma to znaczenia.
    Dlaczego tak? Dlatego poniewaz instalacje te nie są elementami budowli
    określanymi w warunkach zabudowy i w pozwoleniu i tak na dobra sprawę nie
    wymagane jest nawet pozwolenie na ich budowę, Wyjątkiem jes instalacja
    gazowa wewnątrz budynku na którą jest wymagane pozwolenie na budowę oraz
    osobny projekt lub jako załącznik obok budowlanego. Tu też sa pewne granice
    dowolności np. zakup skrzynki na licznik, może być z włókna weglowego albo
    stalowa.

    > Materiały można sobie kupić przed uzuskaniem pozwolenia na budowę lub
    > przed
    > uzyskania tzw. tytułu prawnego.
    > Odliczyć można tylko kiedy wykaże sie ów zwiazek.
    > W przypadku prowadzenia lub zakończenia inwestycji jest on bezsporny.
    > W przypadku samego li tylko zakupu ów zwiazek musiałby być okreslony ex
    > ante.
    > Zapytaj sie w skarbówce o cos takiego: "Okna zakupiłem 31.12 fakture za
    > osadzenie tych okien mam
    > z 31.03 nastepnego roku. kiedy powstaje prawo do odliczenia zakupu okien?

    Co do faktury za osadzenie to sprawa się ma tak, że skarbówkę to wcale nie
    interesuje gdyż odliczenia nei stosuje sę do usług lecz towarów. Możesz więc
    równie dobrze powiedzieć że sam je instalowałeś a fakturę potargać nawet w
    obecności urzednika.
    Cały czas rozmawiamy o sytuacji kupowania materiałów na zapas docelowo z
    zamiarem ich wykorzystania na naszej budowie więc nie wiem o co ci chodzi.

    > Wniosek składa się "nie częściej niż raz w roku". To zamyka wielu tym co
    > już w
    > tym toku składali wniosek szanse na kolejny zwrot w tym roku.
    > art. 5.1.3 (po zmianie 2007.192.1382).

    Ja na szczęscie ten rok mam czysty i nie popuszczę mam sporo faktur na
    kolejne materiały jako remont które napewno odliczę.

    > Brzydko ustawodawca kombinuje.
    A to fakt.

    > Jeśli urzędnik skarbowy przeoczy ową lokomotywę to nie zdejmuje to z
    > Ciebie odpowiedzialności.
    > Art. 9 ustawy wprowadza przepisy do art. 76a ustawy Kodeks Karny Skarbowy.
    > Kara wynosi do 720 tzw. "stawek dziennych". Jest to kara za podanie
    > nieprawdziwych danych.

    Tyle że VZM to co innego. Przechodząc przez urzędnika oraz będąc już
    zatwierdzonym jest niepodważalnym gdyż wniosek jest tylko przez ciebie
    wypełniany natomiast to skarbówka sprawdza i zatwierdza zamykając
    jednocześnie sprawę. mnie powiedziano że każdy taki wniosek VZM to jest tak
    jakby coś w rodzaju odpowiednika postępowania skarbowego i wypłata kasy
    oznacza zakończenie tego postępowania. Jako dowód podam że do każdego
    złożonego wniosku dostajesz ze skarbówki poleconym list informujący właśnie
    w takim tonie i charakterze.

    > Jest to powszechnie znana praktyka. Jednak przestrzegam!
    > 1. Istnieje w prawie budowlanym definicja budowy.
    > 2. Istnieje w prawie budowlanym definicja remontu. Jak równiez w art.
    > 2.1.5 omawianej ustawy.

    I dlatego zgodnie z tymi definicjami określono katalog prac jakie mogą być
    dokonane podczas remontu lub budowy.
    Rozumie się że podczas budowy zakres tych prac jest szerszy.

    > Nie mozna domu wybudować sobie do stanu w którym wykożystamy limit zwrotu
    > w ramach budowy a następnie dokończenie budowy w ramach limitu na remont.
    > Przeszkodą jest prawo budowlane (odbiór budowy i pozwolenie na
    > użytkowanie).

    Piszesz o rzeczach oczywistych.

> [...]
    > taka oczywista.
    > Podam pewien przyklad z własnego doswiadczenia:
    > Kupujemy 31.12 a w nastepnym roku towar zwracamy lub wymieniamy na inny.
    > Taka praktyka jest powszechna w sklepach które nie robia problemów ze
    > zwrotem a my nie
    > wiemy ile tego materiału nam zejdzie.
    > Odliczamy w "ciemno" a później korygujemy? Nie sprawdzałem tego i nie
    > życzę sprawdzenia tego w praktyce.
    > Część zwrócona nie miala związku z budową lub remontem. Co do tego nie ma
    > wątpliwości. Czy zatem wprowadziliśmy
    > organ podatkowy w błąd i wyłudziliśmy zwrot?

    Nikt rozumny zapewne czegoś takiego nie odliczy ale jeśli już to na VZM jest
    przecież kratka do zafajkowania "korekta".
    Ja natomiast miałem kilka faktur gdzie dokonywałem reklamacji i tak np.
    sprzedano mi deskę balticfloor opisaną w sklepie z inną twardością (wyższą)
    niż była w rzeczywistości. Odkrycia dokonałem już grubo po montażu. Uznano
    mi reklamację i zwrócono mi połowę ceny. Oczywiście poszła faktura
    korygująca. Dołączyłem fakturę wyjasniłem pisemnie co zaszło i napewno ktoś
    to czytał i zrozumiał więc niczego mi nie zarzucono.

    > Ustawa jest prawnym gniotem. Na fakturach towary sprzedawane ze stawka
    > podstawową (22%)
    > nie muszą mieć oznaczonego PKWiU. Natomiast załącznik z wykazem tych
    > materiałów kody PKWiU
    > zawiera.

    Zgodnie z ustawą nie PKWiU ale sam fakt że towar wcześniej był objętym
    stawką 7%. Tyle że ustawa swoje a skarbówka swoje i spróbuj wojować.

    > Życzę Panu, Panie Marku rychłego zakończenia budowy.

    Eee ja już mam budowę zakończoną w 2006r i dom odebrany w tym samym roku.
    Teraz jadę na remontach, np. ostatnio wymieniam całą kuchnię i np. płytę
    indukcyjną do zabudowy można odliczyć.

    Marek