    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 21 Feb 2015 03:19:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 11:33:38 UTC+1 użytkownik Elektryk napisał:

    > Proszę podać choćby jeden przykład dlaczego 250W a nie 90W jak ktośma na
    > tyle miejsca na dachu
    >
    > To ja napiszę wam tak oczywiście proszę się nie obrażać.
    >
    > -14 sztuk paneli 90W = 12,6 KW cena 3640,00 zł
    > - sterownik pracy grzałek cena 1150,00 zł
    > - grzałka 3 spirale pod panele + 1 spirala sieciowa w razie potrzeby
    > dogrzania cena 350 ,00 zł
    > - pozostały materiał potrzebny do montażu około 1760,00 zł
    > Całkowity koszty 6900 zł
    > Koszt robocizny w moim przypadku 0,00 zł
    >
    > Od marca 2014 roku do 10 listopada 2014 roku ogrzewanie ciepłej wody
> [...]

    Czyli za 3,50 dziennie wyprodukował. Zestaw 13kW szedł w dzień z mocą średnią 500W.
    Dla mnie trochę za dużo, sądzę że wynik trochę naciągany. Ale niech Ci będzie. Dałeś
    jakieś dane i można policzyć ile trzeba mieć metrów kwadratowych ogniw żeby uzyskać
    10kW dziennej mocy średniej. Koszt ogniw to 25x3640=91000 słownie dziewięćdziesiąt
    jeden tysięcy. Oczywiście bez robocizny. Są lepsze i tańsze metody podgrzewania wody.
    Latem 2m2 da więcej ciepłej wody niż zestaw za 7 tysięcy bez montażu i kosztuje mniej
    niż tysiąc złotych. Jak byś porównał zyski ze swojej instalacji z bojlerem napędzanym
    pompą ciepłą to by wyszło że czas amortyzacji instalacji jaką masz wyniesie z 20 lat
    przy o połowę mniejszej inwestycji. Jak by sprzedawać prąd do sieci to trzeba się
    liczyć z tym że sieć w określonych godzinach może go nie kupować. Bo po co im prąd w
    godzinach w których dużym odbiorcom płaci za pobieranie prądu.