  • Data: 2015-02-21 19:30:21
    Temat: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 17:22:09 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jaki jest sens stosowania w przeciętnym domu mieszkalnym takiej ilości
    > różnicówek oraz tylu wyłączników nadmiarowo-prądowych podłączonych
    > równolegle?

    to sie nazywa komfort - awaria w pojedynczym obwodzie nie przeszkadza w innych.
    I w przypadku tej rozdzielnicy osiągnięto najlepszy stosunek cena/zysk.

    > Przecież jest to totalna bzdura spowodowana niewiedzą pseudoelektryków,
    > którzy zarabiają nie tylko na robociźnie, ale przede wszystkim na materiale.

    Za materiał płaci zwykle inwestor. Gdyby płacił wykonawca to dałby jak najmniej
    łączników. Wiec ta teoria nie pasuje.
    Kosztorysowo był narzut od zakupu materiałów ale nie słyszałem zeby ktos umawiając
    sie na robote takie cuda wpisywał do umowy.

    > Stosowanie tak dużej ilości wyłączników nadmiarowo-prądowych połączonych
    > równolegle, pogarsza selektywność.

    że ale co? A niby w jaki sposób?

    > Teraz sobie policz koszt rozdzielnicy, które ja standardowo montuję:
    > Różnicówka 3-fazowa do zabezpieczenia wszystkich obwodów 3-fazowych - 1
    > szt. 180zł.

    ok

    > Wyłącznik nadmiarowo-prądowy 3-fazowy B16 (lub większe, jeżeli większy
    > przydział mocy, ewentualnie 2szt. B16) do zabezpieczenia wszystkich
    > obwodów 3-fazowych - 1 szt. 40zł

    ok

    > Różnicówki 1-fazowe do zabezpieczenia wszystkich obwodów 1-fazowych na
    > każdą fazę po jednej - 3 szt 420zł
    > Wyłączniki nadmiarowo-prądowe B16 do zabezpieczenia wszystkich obwodów
    > gniazdek - 3 szt. 36zł

    ok

    > Wyłączniki nadmiarowo-prądowe B6 lub B10 do zabezpieczenia wszystkich
    > obwodów oświetleniowych - 3 szt. 36zł

    ok.
    Bardzo ubogo robisz. No i brakuje wydzielonych obwodów:
    2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody:
    oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w
    łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do
    odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.

    Przepraszam, ale tego na trzech S-ach nie zrobisz.

    ja chcesz poczytac moge ci podesłac jeszcze norme N sep-E-002 instalacje elektryczne
    w obiektach mieszkalnych

    nie wymaga dostosowania do obowiazujących przepisów. To zależy jak sie ten remont
    nazwie -takie tam prawnicze gadanie...
    > Wybacz, ale nie zgadzam się z Tobą.
    > Wymiana rozdzielnicy na nową, wymaga wykonania zgodnego ze sztuką i
    > wiedzą techniczną.

    Tak - ale wiedza nie wymusza stosowania ochronników, i to sie ocenia indywidualnie na
    miejscu. Ochronniki są wymuszone przepisami.
    Jesli modernizacja - tak, jesli tylko wymiana tablicy -niekoniecznie.

    b.