    Date: Mon, 02 Feb 2015 20:16:39 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej

    W dniu 2015-02-02 o 19:22, Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski pisze:

    > Nie tylko na moją... Ja szukam kogokolwiek raz na kilka lat, drobne naprawy/remonty
    dzieją się na codzień na terenie całej Polski.

    Zrozum, że takie drobne roboty są nieopłacalne dla kogoś, kto musi
    opłacić ZUS-y i podatki, bo to co chce klient zapłacić 50-100zł to
    stanowczo za mało, aby móc się utrzymać z takich popierdółek.
    Dlatego często za takie fuchy biorą się panowie Zenkowie, którzy nie
    płacą ZUS-u, ani podatków, a pieniądze, które zarobią od razu idzie "na
    przelew", bynajmniej nie ten bankowy.

    > Nie, nie elektryczną, preferuję gazowa, li tylko dlatego iż taką
    > używam od wielu lat, inną można tutaj kupić ale trzeba się nieźle
    > nachodzić/naszukać. Każda taka suszarka ma wydech/wyziew wyprowadzony
    > za pomocą plastykowej rury karbowanej drutem , wejdzie wszędzie i
    > działa wszędzie. Pomino kilku/kilkunastu /kilkudziesięciu milionów
    > suszarek ustawionych po domach w całym kraju jeszcze nie miałem okazji
    > ujrzeć w żadnych wiadomościach czy też w jakiejkolwiek gazecie
    > informacji o tym iż taka suszarka była przyczyną takiego a takiego
    > groźnego wydarzenia.

    Ale w Polsce są takie, a nie inne przepisy.
    Po pierwsze wyprowadzenie spalin musi być wykonane rurą stalową i nie
    wolno używać rur z tworzyw sztucznych.
    Oczywiście jest to głupi zapis prawny, bo w sprzedaży są urządzenia,
    które mają wyprowadzenia rurą plastikową i takie urządzenia są
    dopuszczone w Polsce do użytku (np. prawie wszystkie kondensacyjne kotły
    gazowe), ale dalej za takim kotłem musi być już rura stalowa.
    Poza tym w domach wielorodzinnych nie wolno wyprowadzać spalin za ścianę
    jeżeli ich moc grzewcza jest większa od 5kW.
    W domach jednorodzinnych dopuszczalny jest "wyrzut" spalin za ścianę o
    ile moc urządzenia grzewczego nie przekracza 21kW.
    Oczywiście w każdym ww przypadku muszą być jeszcze spełnione inne
    wymagania np. odległość od okien i otworów wentylacyjnych oraz minimalna
    wysokość od poziomu gruntu.
    Jeżeli ww założenia nie są spełnione to wyrzut spalin może się odbywać
    tylko i wyłącznie kominem, który kończy się ponad dachem.
    Samemu możesz sobie podłączyć rurą plastikową, ale ja jako fachowiec,
    podpisujący się pod wykonaną robotą muszę zrobić tak jak nakazuje mi prawo.

    > Nie sądzę aby do działania na pełnych obrotach było potrzebne aż tyle energii, tam
    wejdzie kilka kilogramów prania... po +/- godzinie jest wszystko suche.
    > Kominów raczej się do tego nie montuje, najczęściej jest to kawałek rury PVC
    przebitej przez ścianę, lub kawałek karbowanej drutem rury plastykowej wsadzonej do
    wywietrznika w szybie piwnicznego okna.

    Jak widać prawo tam, gdzie jesteś jest bardziej liberalne, albo też
    mniej egzekwowane.
    Co do suszarek gazowych to produkuje się o różnych mocach grzewczych od
    kilku do kilkudziesięciu kW.

    > Jakaś "no name" firma to produkuje i sprzedaje na ternie naszej ojczyzny za pomocą
    znanego portalu aukcyjnego.

    > Nie inaczej, plus dmuchawa i silnik wirnika aby się to wszystko kręcić mogło.

    Ale nie zmienia to faktu, że podlega w Polsce rygorystycznym regulacjom
    prawnym, dzięki którym wypadki związane z urządzeniami gazowymi są
    naprawdę rzadkością w Polsce, przy bardzo dużej powszechności gazu.