  • Data: 2015-02-02 21:55:17
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:54cfc426$0$2170$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba inaczej rozumiemy ten zapis.
    > Ja ten zapis rozumiem w ten sposób, że jeżeli w instalacji jest potrzeba
    > zastosowania obwodu ochronnego to nie wolno jest stosować wspólnego
    > przewodu ochronno-neutralnego (PEN), lecz oddzielny przewód ochronny (PE)
    > i neutralny (N).

    poguglałem jak inni rozumieją:
    cytat z
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=6&ved=0CFIQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.sep.gli
    wice.pl%2Fpliki%2Fnews_24_04_2012%2FNiektore%2520ust
    alenia%2520norm.doc&ei=huDPVNrELon4ywOrmYCgBg&usg=AF
    QjCNENlh68_FenRvW-rwlPzUjerkGb_g&sig2=pvmZEs0weXv54x
    i_FYp_PA&bvm=bv.85076809,d.bGQ&cad=rja

    W warunkach technicznych w § 183 p.2 zapisano w sposób
    nakazowy, "należy stosować", oddzielny przewód ochronny i neutralny w
    obwodach rozdzielczych i odbiorczych, niezależnie od tego czy są to obwody
    o przeznaczeniu nieprzemysłowym czy przemysłowym zasilające odbiory siłowe,
    jakimi przewodami i o jakim przekroju obwody te wykonano i gdzie jest
    umieszczone złącze.
    Treść zapisu § 183 p.2 należy w zasadzie interpretować, że
    zawsze, każdą i całą instalację należy wykonywać w układzie TN-S lub TN-C-S.
    Jest to istotne zaostrzenie wymagań sformułowanych w normie PN-IEC 60364, w
    której wymóg rozdzielenia przewodów PE i N dotyczy obwodów w których przewód
    PEN jest mniejszy niż 10 mm2 miedziany lub 16 mm2 aluminiowy, lub gdy
    przewidywane jest stosowanie wyłączników różnicowoprądowych.

    konieccytatu

    a poniewaz i tak mamy przekrój ponizej 10 to PN-IEC 60364 też każe.

    b.