    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłączenie elektryczne w garażu
    Date: Sat, 18 Jul 2009 10:21:13 +0200

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Marku wybacz, ale trochę już w swoim życiu zrobiłem skrzynek
    > rozdzielczych i wiem o czym piszę.
    > Jakie jest Twoje doświadczenie skoro uważasz, że "pierniczę" ?

    wybacz Plumpi ale to że zrobiłeś trochę skrzynek nie znaczy że zrobiłeś je
    dobrze.

    z szafki licznikowej gdzie jest główne zabezpieczenie (pełniące role
    ograniczenia mocy, które to rozwiązanie jest krytykowane gdzie niegdzie w
    literaturze jako niepoprawne bo uniemożliwiące dobre stopniowanie
    zabezpieczeń)

    idzie linia zasilająca do szafki domowej. gdzie masz szyny PE i N.

    jeśli mamy mało zabezpieczeń to może być jedna róznicowka ale zwykle daje
    sie co najmniej dwie różnicówki (obwody świateł i gniazd) tylko ze przy
    małym układzie nie ma sensu za nimi robić szyn N tylko rozprowadzamy z nich
    przewody prosto na obwody. (robienie dodatkowych szyn zaciemniało by obraz
    co jest do czego podpięte dla kogoś kto musiałby coś podpianac nie mając
    schematu szafki).

    pomijam sprawę różnicówki przeciwpożarowej która jest na wejściu i wtedy
    szyna N powinna być za nią.