    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Podlewanie kropelkowe
    Date: Mon, 20 Jul 2009 01:30:55 +0200

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 23:15:17 +0200, Dirko napisał(a):

    > W wiadomości news:5qmkjzxp8n4n$.1tfa3qouy9tt5$.dlg@40tude.net Ikselka

    > Hejka. Bardzo kredowa woda?

    Tak. Kredowa. Czyli z wysoką zawartością węglanu wapnia CaCO3. Który może i
    trudno się rozpuszcza w wodzie, ale niektóre złoża sa nim nasycone mocno z
    uwagi na towarzystwo innych substancji tę rozpuszczalnośc zwiększających.
    Jak nasze.
    Non stop uzywam filtra do wody spożywczej, ale już do podlewania - sorry,
    nie wydolę.
    Kiedy pasteryzuję przetwory, po wyjęciu z wody ścianki słoików są tak grubo
    pokryte kredą, że absolutnie niczego przez nie nie widać. Muszę wycierać
    ścierką. Kiedy przeciagam palcem po takim słoju, mam na opuszku grubą
    warstwę bialego osadu, grubości m.w. 2-3 mm.
    Co trzy lata (m.w.) mąż musi odkamieniac i odszlamiać kompletnie zatkaną
    przez kredowy (CaCO3) szlam i kamień wodna instalację grzewcza kolektora
    słonecznego.
    Itd.
    :->