    Subject: Re: Podłogówka
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <q6qp2u$e2m$1@node1.news.atman.pl> <s...@m...org>
    <q7a4np$51g$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q7aphi$qor$2@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <q7cq7k$ppk$2@node1.news.atman.pl>
    <5c9a3fe4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7dioc$3se$2@node2.news.atman.pl>
    <5c9a94f1$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7fgsc$rq8$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9b6bfc$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7g0np$v4v$1@node1.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 27 Mar 2019 21:43:05 +0100

    W dniu 2019-03-27 o 15:19, Pete pisze:

    > Ja?
    >
    > A  kto to wcześniej napisał?
    > "Bez pierdolenia się z obliczeniami, układając wszędzie co 15cm, nawet
    > w domach, które jeszcze nie miały zrobionego ocieplenia, dla
    > utrzymania temperatury wewnątrz 21-22'C temperatura grzewcza wody nie
    > przekraczała 40'C przy mrozach -15'C, a temperatury podłóg w pokojach
    > nie przekraczały 30'C."

    > Przecież to ty piszesz, żeby pierd.. obliczenia i zrobić co 15cm po
    > całości.
    >
    > To jak gęściej, skoro położyłeś wszędzie 15cm

    Nie masz pojęcia o podłogówkach, dlatego nie wiesz, że licząc
    podłogówki, w wielu pomieszczeniach wystarczą obwody układane co
    20-30cm, pod warunkiem, że na podłodze będą płytki ceramiczne lub inny
    materiał o dobrej przewodności termicznej. W tym przypadku układając
    gęściej np. co 15cm możesz na taką podłogę położyć dowolną podłogę.
    Zarówno płytki, panele, parkiet czy wykładziny dywanowe, bo podłogówka
    jest na tyle wydajna, że skompensuje gorsze przewodnictwo termiczne
    innych podłóg.

    Najgorsze jest w tym wszystkim to, że takie tłuki jak ty uważający się
    za ekspierdów piszą bzdury nie mając pojęcia w temacie, ani też nie
    potrafią zrozumieć o czym piszą inni.

    > Same zalety, delta t mniejsza

    Wiesz, że w przypadku podłogówek dąży się do utrzymania delty t na jak
    najniższym poziomie?

    Podłogówka to nie grzejnik, który zasila się temperaturą np. 50'C i
    oczekuje się, żeby na powrocie temperatura wody była na poziomie 30'C,
    aby kocioł dobrze kondensował.

    Przy podłogówce dąży się do tego, żeby temperatura zasilania była na
    poziomie 30'C, a powrót na poziomie 25'C. Delta t dla podłogówki nie
    powinna być większa jak 5-7'C. Jeżeli jest większa to znaczy, że pompa
    obiegu podłogówek jest za mało wydajna. Zbyt mały przepływ wody w
    podłogówce powoduje wzrost delty t a także spadek wydajności grzewczej
    podłóg.

    Jak widać myli ci się podłogówka z grzejnikami.

    >  Jakby dał
    >
    > A jak się okaże, że ma zimno po położeniu deski, bo mu zrobiłeś co
    > 15cm (bo tak zawsze robię i będzie pan zadowolony)?

    Według Ciebie będzie miał cieplej jak położy deskę, a obwody będzie miał
    co 30cm?

    Przestań się ośmieszać, bo polemika w tym temacie jest między mną, a
    ekspierdem Januszkiem.

    Ja twierdzę, że nie ma sensu robić obliczeń dla poszczególnych
    pomieszczeń (salon, pokoje, sypialnie), tylko ułożyć je wszystkie
    jednakowo, ale gęściej tj. co 15cm.

    Przy czym łazienki gęściej. Podobnie z resztą jak strefy brzegowe.

    Ekspierd Januszek twierdzi, że trzeba liczyć, bo licząc jest w stanie
    zaoszczędzić połowę kosztów na instalacji jak w jednym pokoju ułoży co
    20cm w innym co 30cm, a jeszcze w innych np. co 15cm.

    Ja twierdzę, że zaoszczędzi w ten sposób nie więcej jak 30% rur, które
    są zbyt tanie, żeby warto było się pierdolić wyliczeniami i narażać
    klienta na problemy, kiedy mu się odwidzi i postanowi zamiast płytek w
    salonie położyć parkiet. Jak dasz rozstawy co 30cm to możesz zapomnieć o
    parkietach. Jak dasz gęściej np. co 15cm to możesz w każdej chwili
    zmienić podłogę z płytek na parkiety czy grube wykładziny dywanowe.

    Rozumiesz to czy jeszcze mam ci wytłumaczyć o czym dyskutujemy?

    > Zamiast przyznać się do błędu, brniesz dalej.

    Jak widać masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz.

    Ponieważ jesteś w tym temacie ignorantem, radzę ci abyś więcej już nie
    pisał bzdur, którymi się tylko ośmieszasz, a jak masz wątpliwości to
    dopytuj.