    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka
    Date: Thu, 28 Mar 2019 11:19:46 +0100
    <q6qp2u$e2m$1@node1.news.atman.pl> <s...@m...org>
    <q7a4np$51g$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q7aphi$qor$2@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <q7cq7k$ppk$2@node1.news.atman.pl>
    <5c9a3fe4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7dioc$3se$2@node2.news.atman.pl>
    <5c9a94f1$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7fgsc$rq8$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9b6bfc$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7g0np$v4v$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9be052$0$522$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 21:43, Uzytkownik pisze:

    > Nie masz pojęcia o podłogówkach, dlatego nie wiesz, że licząc
    > podłogówki, w wielu pomieszczeniach wystarczą obwody układane co
    > 20-30cm, pod warunkiem, że na podłodze będą płytki ceramiczne lub inny
    > materiał o dobrej przewodności termicznej. W tym przypadku układając
    > gęściej np. co 15cm możesz na taką podłogę położyć dowolną podłogę.
    > Zarówno płytki, panele, parkiet czy wykładziny dywanowe, bo podłogówka
    > jest na tyle wydajna, że skompensuje gorsze przewodnictwo termiczne
    > innych podłóg.

    A co jeśli co 15cm okaże się za mało? Bo z OZC wyszło 10cm, a
    pieprznąłeś te obliczenia, bo wiesz lepiej?
    I co ma inwestor wtedy zrobić?
    Dogrzewać grzejnikiem olejowym?

    > Najgorsze jest w tym wszystkim to, że takie tłuki jak ty uważający się
    > za ekspierdów piszą bzdury nie mając pojęcia w temacie, ani też nie
    > potrafią zrozumieć o czym piszą inni.

    Zamiast się pienić, spróbuj użyć mózgu, o ile to możliwe.

    > Wiesz, że w przypadku podłogówek dąży się do utrzymania delty t na jak
    > najniższym poziomie?

    Przecież sam to napisałem powyżej

    > Podłogówka to nie grzejnik, który zasila się temperaturą np. 50'C i
    > oczekuje się, żeby na powrocie temperatura wody była na poziomie 30'C,
    > aby kocioł dobrze kondensował.
    >
    > Przy podłogówce dąży się do tego, żeby temperatura zasilania była na
    > poziomie 30'C, a powrót na poziomie 25'C. Delta t dla podłogówki nie
    > powinna być większa jak 5-7'C. Jeżeli jest większa to znaczy, że pompa
    > obiegu podłogówek jest za mało wydajna. Zbyt mały przepływ wody w
    > podłogówce powoduje wzrost delty t a także spadek wydajności grzewczej
    > podłóg.

    Teraz piszesz o 30C a wcześniej cyt:
    "temperatura grzewcza wody nie przekraczała 40'C przy mrozach -15'C, a
    temperatury podłóg w pokojach nie przekraczały 30'C."

    Zdecyduj się, 30C czy 40C?

    > Jak widać myli ci się podłogówka z grzejnikami.

    Nic mi się nie myli.

    > Według Ciebie będzie miał cieplej jak położy deskę, a obwody będzie miał
    > co 30cm?

    Masz problemy z rozumieniem słowa pisanego.
    Piszesz, że rozstaw 15cm wystarczy, a ja ci tłumaczę, że jak się okaże
    że 15cm to za duży rozstaw, to nie zawsze da się to zrekompensować
    wyższą temperaturą zasilania (bo materiał podłogi na to nie pozwala).
    I co wtedy zrobisz, panie ekspert, ze swoimi 15cm?

    > Przestań się ośmieszać, bo polemika w tym temacie jest między mną, a
    > ekspierdem Januszkiem.

    Żenujący jesteś w tym swoim uporze, ale brnij dalej.

    > Ja twierdzę, że nie ma sensu robić obliczeń dla poszczególnych
    > pomieszczeń (salon, pokoje, sypialnie), tylko ułożyć je wszystkie
    > jednakowo, ale gęściej tj. co 15cm.

    Mam szczęście, że nie trafiłem na ciebie. Bo mi w OZC w duzej części
    wyszło 10cm.
    Ale jako "ekspert" położyłbyś 15.

    > Przy czym łazienki gęściej. > Podobnie z resztą jak strefy brzegowe.
    >
    > Ekspierd Januszek twierdzi, że trzeba liczyć, bo licząc jest w stanie
    > zaoszczędzić połowę kosztów na instalacji jak w jednym pokoju ułoży co
    > 20cm w innym co 30cm, a jeszcze w innych np. co 15cm.

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale ja to nie Janusz.

    > Ja twierdzę, że zaoszczędzi w ten sposób nie więcej jak 30% rur, które
    > są zbyt tanie, żeby warto było się pierdolić wyliczeniami i narażać
    > klienta na problemy, kiedy mu się odwidzi i postanowi zamiast płytek w
    > salonie położyć parkiet. Jak dasz rozstawy co 30cm to możesz zapomnieć o
    > parkietach. Jak dasz gęściej np. co 15cm to możesz w każdej chwili
    > zmienić podłogę z płytek na parkiety czy grube wykładziny dywanowe.
    >
    > Rozumiesz to czy jeszcze mam ci wytłumaczyć o czym dyskutujemy?

    Mylą ci się osoby, i nie pamiętasz z kim i o czym dyskutujesz.

    > Jak widać masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz.
    >
    > Ponieważ jesteś w tym temacie ignorantem, radzę ci abyś więcej już nie
    > pisał bzdur, którymi się tylko ośmieszasz, a jak masz wątpliwości to
    > dopytuj.

    :D
    Po 2ch budowach, zdaje się, że wiem więcej w tym temacie od ciebie.
    Uważaj, bo ta pewność siebie może się źle dla ciebie skończyć, nie
    rozwalisz się o brzozę, ale spierdzielić komuś instalację możesz daż radę.

    --
    Pete