    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Date: Mon, 15 Nov 2010 21:26:06 +0100

    Dnia 14-11-2010 o 23:05:29 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > To jeszcze jedno pytanko ;)
    >
    > W kosztorysie jest jakiś rozdzielacz 9-sekwencyjny z przepływomierzami
    > (rotametrami) z upustem za 760zł
    >
    > Przeglądając internet znalazłem mnóstwo rozdzielaczy i rozwarstwienie
    > cenowe jest duże ...
    >
    > Nie mam pojęcia jakiej firmy jest ten oferowany przez sklep
    > przepływomierz i czy posiada jakieś dodatkowe "usprawniania" czy poza
    > rotametrami nic nie posiada ...
    >
    > Na Allegro znalazłem np. taki rozdzielacz. Dość rozbudowany ...
    >
    > http://allegro.pl/rozdzielacz-9-wkladki-rotametry-se
    kcja-so-i1318337953.html

    > Jak widać bardzo rozbudowany i 200 zł tańszy ...

    I znowu się dowiesz że nie będziesz miał gwarancji :) jak to ktoś tutaj już
    perorował przy zaworze, rzecz jest taka że kupując dla ciebie instalator ma
    spore upusty które dostaje :) jak kupisz na allegro to on dodatkowo
    na tobie nie zarobi :)
    A rozdzielacz jak najbardziej się nadaje podobnie jak zawór który ci
    pisałem,
    żywotność jego i tak bedzie większa od np kotła. a po 10 latach nawet
    firmowy będzie wychuśtany i będzie się nadawał do wymiany.

    > Pytam bo wiem że sklep w którym hydraulik robił wycenę nie należy do
    > najtańszych i z tego co się orientowałem ma naprawdę spore marże ..
    Dokładnie, i on sporo na tym zarabia, bo sklep się z nim dzieli,
    pewnie na dzień dobry ma 15% jak nie więcej.

    > Od razu mówię że nie chodzi mi o szukanie na siłę oszczędności , bo
    > buduje dla siebie i nie chce byle gówna , ale z drugiej strony też nie
    > ma sensu brać wszystkiego co ma na stanie lokalny sklep w "ślepo" nie
    > patrząc zupełnie na cenę ..
    Dokładnie nie daj sie :)

    > Np. gdy zamiast sterownika HoneyWella zastosuję polski siłownik to
    > zostanie mi około 200zł , stosując ten rozdzielacz z Allegro (bardzo
    > rozbudowany) zostaje mi znów około 200zł .Za tę cenę będę mógł zamowić
    > już pogodówkę + dodatkowo np. sterownik wewnętrzny lub dołożyć do
    > lepszej pompy ...
    Pewnie Plumpi nas tu zaraz zakrzyczy :) ale trzeba dbać o kasę bo są też
    inne wydatki i nie można przeginać z kosztami pomp, zaworów czy
    rozdzielaczy,
    które i tak się zużyja i za X lat i tak trezba bedzie wymienić.

    --
    Pozdr
    JanuszK