  • Data: 2010-11-01 22:11:41
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iandab$4la$1@news.onet.pl...

    > Ale już Ci pisał Plumpi i ja powtarzam, Nie możesz utrzymywać tempertury
    > na kotle na poziomie 50 - 55 st C, bo Ci skoroduje.
    > Kocioł MUSI pracować przy temperaturach powyżej 60 stC.
    > Jak założysz sobie instalacje grzewcze niskotemperaturowe, to trzeba
    > zastosować urządzenia schładzające czynnik grzewczy - wymiennik oraz do
    > podłogówki zawór mieszający wodę z zasilania z tą z powrotu.
    >
    > Temperaturą na kotle nie wolno regulować ogrzewania domu od tego są inne
    > urządzenia !!!
    >
    > Dobrze jedynie mieć pewien zapas, żeby w razie czego móc podnieść
> [...]

    Dokładnie. Tak tu gdzie mieszkam zniszczono wiele kotłów na koks paląc
    węglem i utrzymując temperaturę poniżej 60°C która też nie zapewniała
    prawidłowego obiegu. Teraz też tak jest, choć kolejny już kocioł jest
    gazowy. Obieg wymusza się pompą obiegową, a temperatura jest ponizej 60°.
    Dodatkowo zamula to instalację - rdza porywana pompą osiada w miejscach
    zawirowań i to w najniższych miejscach instalacji. pogarsza to obieg i
    generuje straty opałowe. Nikt nie pomyślał o odmulaczu, ani o zastosowaniu
    termoregulatorów przy grzejnikach.