    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
    Date: Tue, 2 Nov 2010 05:55:34 -0700 (PDT)

    On 2 Lis, 13:14, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > 19 w salonie to jednak zimno... ale do rzeczy.

    Nie ma co dyskutowac na ten temat ale 19 to dla mnie odpowiednik 21-22
    kalafiorowego. Ale zostawmy ten temat:-) Niech sobie ktos grzeje i do
    21 jak mu pasuje:)

    > Po co szybko zmieniac temperature?
    >
    > Np ten weekend jak teraz - wyjezdzamy z domku na 3-4 dni.
    > Ustawiasz sobie np. 16 stopni.
    > Przez ten czas domek oddaje mniej ciepla do atmosfery.

    Od 4 dni mam znowu wylaczone ogrzewanie i temperatura nie spada
    ponizej 18,5stC w srodku. Wczesniej nagrzalem do 21stC i wylaczylem
    piecyk (pompa z podlogowki ciagle mieli). Takze przez te 3-4 dni to w
    takich warunkach (jak na zewnatrz temp. dochodzi do 19stC) przy
    podlogowce temperatura i tak nie spadnie :-)

    > Zwlaszcza przez wentylacje grawitacyjna czy nawet rekuperator.
    > Bo wydmuchiwane / wywiewane powietrze z domku nie ma temp.
    > 22 stopnie tylko np. 16 stopni.

    No przy wyjezdzie to sobie w przypadku wentylacji z rekuperatorem
    mozna ustawic 50m3/h albo i mniej i cieszyc sie z oszczednosci ;)

    > Po powrocie, "kalafiorki" na 80C-90C... i po chwili mamy
    > cieplutko... jasne, ze domek sie nieco wychlodzil - i bedziemy
    > musieli teraz nieco wiecej dostarczyc energii, aby dogrzac
    > sciany, meble itd. ale zawsze troche tego ciepla co by poszlo
    > w atmosfere zaoszczedzilismy...

    Niewiele. Wiekszosc tego co zaoszczedziles bedziesz teraz musial
    spowrotem w dom wpompowac. Mysle, ze podlogowka przez caly sezon
    grzana "rowno" oszczedzi wiecej kasy, niz te pare weekendowych obnizen
    temperatur w przypadku posiadania grzejnikow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.