  • Data: 2010-11-03 16:41:36
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:\
    > a jak już zasili to co dalej?

    Nic... utrzymuje swoją temperaturę. Np 65 st C

    > a do jakiej mocy jesteś w stanie zjechać kotłem stałopalnym?

    On ma w specyfikacji, że jest od 7,5 do 25 kW, zatem do 7,5

    > i czy ciągłe gaszenie i rozpalanie kotła nie bezie miało negatywnego
    > wpływu na jego trwałość, częsta praca poniżej temperatury skraplania?

    Owszem... miałoby, ale nic takiego nie zachodzi. Kocioł trzyma cały czas
    swoją temperaturę i nie wychładza się nigdy poniżej... załóżmy 58 st C.

    Nie ma to kompletnie wpływu na pracę instalacji grzewczej, bo jest ona
    odseparowana od obiegu kogłowego i temperatury w niej kształtują się
    stosownie do potrzeb - kocioł jest odpowiednio gorący i tak cały czas
    pracuje.

    Nie następuje jego wygaszanie, bo w okresie, kiedy nie pracuje działa na
    podtrzymaniu - spala pewną ilość opału tylko po to, by nie wygasł żar -
    załącza się nadmuch i podajnik, ale tylko na kilkanaście sekund.

    Wygaszanie kotła robię tylko do prac konserwacyjnych - czyszczenie z
    popiołu i sadzy.
    Popiół mogę wyciągać nawet bez wygaszania, przy zadanej temperaturze w
    momencie pracy na tzw podtrzymaniu. W instrukcji napisali, że do tej
    czynności nie jest wymagane wygaszanie.

    pozdr
    robercik-us