  • Data: 2010-11-04 11:26:56
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Lis, 12:20, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Powiedziałem że chciałbym mieć sterowanie oparte na czujniku pogodowym
    > i w razie czego "doregulować" rotometrami ...
    >
    > Trochę się zdziwił bo według niego lepsze są termostaty i
    > siłowniki ...

    Czyli amator. Na dodatek niedouczony.

    > Stwierdził że zwykłe rury aluplex do tego się nie nadają i tylko
    > "certyfikat" mają rurki purmo (zapewne dużo droższe ..)
    > Zobaczymy jaki będzie kosztorys ...

    Pffffff. No tu juz przechodzi sam siebie - albo poprostu wspolpracuje
    z PURMO i bedzie Ci sie staral wcisnac rurki po 6 pln / mb albo
    wiecej, przy czym 30% to bedzie jego zysk. Spytaj dlaczego nie moze
    byc firmowy Wavin, rowniez z certyfikatami, po 2 czy 2,5 pln / mb.

    > Dodatkowo zapytałem się jaką "moc" przyjmuje w przypadku grzejników
    > tradycyjnych. Zdziwiło mnie bo bierze 100W/m2 , co spowoduje że w
    > salonie 32m2 będzie grzejnik o mocy 3200W !
    > Szok !

    No troche duzo ale czy ja wiem - bedzie mozna zmniejszych temperature
    dzieki temu.

    > Zdziwiło mnie to bo sam w salonie 25m2 w bloku mam grzejnik 50x120 i
    > nie mam problemu z ogrzaniem a grzejnik 3200W to zapewne będzie
    > kilometrowiec lub dwa grzejniki ...

    W bloku grzeja Cie sasiedzi - z boku, gory i dolu. Nie ma co
    porownywac :) Trzeba zrobic projekt OZC (obliczeniowe zapotrzebowanie
    na cieplo - budynku i kazdego z pokoi osobno). Mi na salon 40m2 wyszlo
    ok 2-2,5kW (juz nie pamietam).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.