  • Data: 2010-11-04 19:06:44
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:a14c5521-9dc9-4388-b228-33362615c7ba@32g2000yqz
    .googlegroups.com...
    On 4 Lis, 12:45, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    >Bo ? To jest najprostsza i najsensowniejsza regulacja:) Zmniejszasz
    >przeplyw, zmniejszasz moc.

    Wkurzaly mnie od jakiegos czasu dziwne temp. zasilania podlogowki i czasami
    ciepla posadzka. Patrze na sterownik +5 na zewnatrz, wewnatrz 19,5 a temp.
    zasilania 28C i posadzka ciepla. Ku blaszka mysle co jest? Temp. wewnatrz
    niby stala, tylko ta posadzka rano ciepla, wieczorem zimna, przez tydzien
    zimna i raz znow ciepla. Wylaczylem na sterowniku wplyw temp. wewnetrznej i
    od tamtej pory jest git. Posadzka jak zwykle ciagle zimna, temp. zasilania
    nie przekracza 25C a w domu ciagle ta sama temp. Regulacja odbyla sie w
    ciagu dwoch minut i polegala na obnizeniu krzywej podgladajac temp.
    zasilania na wyczucie. Raz ustawione nie wymaga zadnej regulacji. Mam co
    najwyzej troche zal do niecieplej posadzki w lazience. Jest na to rada,
    podniesc wyjsciowa temp. zasilania i "skrecic" wszystkie petle poza lazienka
    pozostawiajac te sama krzywa. Na razie nie chce mi sie eksperymentowac.
    Uwazam, ze pogodowka to wrecz obowiazek w sterowaniu dzisiejsza podlogowka,
    a historie opowiadane o jakichs silownikach to zwykle pierdoly i nic wiecej.
    Wplyw temp. wewnetrznej powodowal duzo wieksze skoki temp. wewnatrz, co
    prawda w granicach jednego stopnia ale jednak, a podobno ma stabilizowac
    temp. Po wylaczeniu tego parametru temp. stoi jak drut. Jest wprawdzie
    mozliwosc regulacji wplywu temp. na temp. zasilania, ale kompletnie nie chce
    mi sie tym bawic, bo bez tego jest wrecz idealnie. Prawde mowiac po
    doswiadczeniu jakie mam dzis, niewielkim co prawda, stwierdzam, ze
    sterowanie podlogowka zwyklym termostatem pokojowym to pomylka i powinno byc
    karane wiezieniem.

    [...]

    >No pomysl. HINT: podloge masz 32m2, a grzejnik 2m2 :-) Dla porownania
    >powiem tylko, ze w salonie 40m2 mam trzy petle w sumie niecale 200mb i
    >daje to ponad 3kW przy temp. zasilania 38stC. Przy obliczaniu
    >grzejnikow podlogowych troche wszystkie wartosci zapotrzebowania
    >pozawyzalem tak zeby docelowo temperatura mogla byc nizsza :)

    I bardzo dobrze, dzieki temu Twoja pompa bedzie miala lepszy COP.

    >Raczej odwrotnie. Jak grzejnik zalozysz nie tam gdzie trzeba to
    >bedziesz marznal, a poprawic to bedzie b. trudno (kucie). Podlogowke
    >zrob wszedzie 15cm (w lazienkach 7-8cm) i daje Ci glowe, ze wszystko
    >bedzie smigac jak trzeba :-) Podlogowka wybacza bledy. Sama sie
    >reguluje. Kaloryfery nie :)

    Dobra rada. Tam gdzie ew. grubsza deska czy parkiet co 10cm i bedzie git bez
    watpliwej wiedzy tych niby fachowcow krojacych jak za zaboze. Prawde mowiac
    jak by sie pokusil zrobic samemu to tez da rade tak jak i my. :-) Co nieco
    mozemy przeciez podpowiedziec, a dylatacje i tak mu spiernicza, wiec wyjdzie
    nie gorzej a przy okazji taniej.

    >Podlogowke zawsze mozna skrecic, wymienic rzeczywiscie nie tylko po
    >co ? Moc tez mozna podniesc - wystarczy zmienic krzywa grzewcza na
    >sterowniku :)

    Albo podniesc temp. bazowa.

    >W podlogowce podnoszac temp o 5stC podnosisz moc nieraz o
    >kilkadziesiat procent. W kaloryferze ledwo o pare procent.

    >Rob jak chcesz - widze, ze ktos tam Cie poza ta grupa ostro namawia na
    >kaloryfery bo sie pewnie boi podlogowki z niewiadomych przyczyn :-)

    Namawiac nie ma co, jest zapewne dorosly, tylko bez doswiadczenia. Ja to
    rozumiem, bo sam mialem obawy i tez plany byly w holu, kuchni i lazienkach.
    Skonczylo sie na calym domu procz trzech sypialni i nie wiem czy to dobrze.
    Z jednej strony dobrze z drugiej zle. Dzis pewnie pojechalbym calosc, choc z
    grzejnikow w lazienkach nie chcialbym rezygnowac, wiec uklad by sie nie
    zmienil.

    Pozdro.. TK