  • Data: 2010-11-06 17:36:04
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie miał zamiaru tej podłogówki tam instalować lub też podsyca dyskusję
    > tylko po to, aby rozmowa toczyła się wokół jego wątku. O nic więcej tu nie
    > chodzi.

    Gdybym nie miał zamiaru nie zawracałbym Wam "dupy".

    Po prostu dla mnie podłogówka to coś nowego , coś czego u nikogo nie
    widziałem. Coś o czym słyszy się dziwne rzeczy (fruwający kurz , problemy
    reumatyczne i itd ..). Podłogówka ma sporo zwolenników i przeciwników ...
    Przeciwnicy uważają że podłógówka to tylko gres a ja nie chce w calym domu
    gresu ...

    Czytałem o tym sporo , a jako że wykonawca oferuje w "standardziej"
    instalcję mieszaną zacząłem sie zastanawiać czy nie wejść w podłogówkę , tym
    bardziej że były tutaj głosy że podłogówka jest tańsza niz grzejniki i itd ,
    a to jest ewidentna bzdura ...

    Przeraziła mnie lekko wielkość grzejników. bo w salonie wyszło że chyba
    optymalny byłby grzejnik o mocy 3200W czyli 60x240 a to jednak kolubryna ...

    Jednakże stwierdziłem że "zaryzykuję" i zamontuję podłogówke. Na początek
    bez pogodówki i siłowników. Mam nadzieje że rozdzielacz 9-sekcyjny z
    przepływomierzem na początek wystarczy (ten przepływmonierz to są te
    rotametry) ?.

    Na stronie KAN znalazłem "kalkulator" podłogowki i lekko sie zdziwiłem.
    uzupełniłem wszystkie pola i wyszło mi że w pokojach w panelami rury powinny
    być co 10cm a tam gdzie gres co 25cm ..
    Fakt kalkulator obejmował gres lub parkiet , ale sądze że panel + podkład
    bedzie równoznaczny "stratami" co sam parkiet.

    Mam nadzieję że nie będę żałował że zamontowalem podłogówkę...