  • Data: 2010-11-01 21:02:03
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ian851$lf1$1@inews.gazeta.pl...

    > hehe ...
    >
    > Po prostu wykonawca taki piec daje w standardzie.

    Nie chodzi mi o sam piec tylko o chęć obniżania temperatury w kotle co
    drastycznie skraca jego żywotność, a tym samym zwiększa kilkukrotnie koszt
    użytkowania takiego rodzaju ogrzewania.
    Kocioł, w którym temperatura nie spada poniżej 60stC może być użytkowany
    nawet przez 25-30 lat.
    Przy częstym obniżaniu temperatury poniżej 50stC jego żywotnośc może spaść
    nawet do 5 lat.
    Policz sobie zatem ile razy będziesz musiał kupić kocioł w okresie czasu
    25-30lat, w którym użytkował byś kocioł bez obniżania temperatury.
    Kupując nowy kocioł za ok. 7 tys. zł co 5 lat, wychodzi dodatkowy roczny
    koszt ok. 1100zł.
    Osobiście wolałbym dołożyć te pieniądze np. do energii elektrycznej i nie
    pieprzyć się z węglem :)

    > Ja jednak stwierdziłem że trochę dopłacić (kilkaset złotych) i mieć piec z
    > elektroniką (Ogniwo Eko).

    He he he, dałeś się nabrać na bełkot marketingowy.

    > A jak na razie ekogroszek i uzyskany z niego 1GJ jest najtańszy i dużo
    > tańszy niż olej i prąd ..

    Nie jest najtańszy.
    Obecnie gaz z sieci wychodzi podobnie, a komfort nieporównywalnie większy.
    Oczywiście podczas spalania miału będzie taniej.
    Co do sterowników to Ci powiem, że im prostsze w obsłudze tym lepsze, a
    regulacja wielkości spalania poprzez regulację dopływu powietrza to mit.
    Niestety ale retorta jest palnikiem i najlepsza metoda spalania polega na
    jego pełnej pracy przy pełnych parametrach oraz przerwach, w których proces
    spalania jest całkowicie zatrzymany. Wszelkie regulacje spalania w retorcie
    takie jakie się lansuje w tych superhiper sterownikach to pierdoły dla
    marketoidów.
    Wybacz, że to powiem wprost. Uważam, że jest to kolejny po najbardziej
    psującym się na rynku sterowniku ST-37, który był montowany w poprzednich
    kotłach tej firmy.