    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Date: Thu, 4 Nov 2010 04:20:24 -0700 (PDT)

    Dziś zadzwonił do mnie gościu który będzie jak już robił mi
    podłogówkę ...

    Powiedziałem że chciałbym mieć sterowanie oparte na czujniku pogodowym
    i w razie czego "doregulować" rotometrami ...

    Trochę się zdziwił bo według niego lepsze są termostaty i
    siłowniki ...
    Ale poprosiłem aby w "razie czego" aby była możliwość w przyszłości
    dozbrojenia w siłowniki i termostaty ...

    Ma zrobić kalkulację , ale boję się że będzie ... drogo ...

    Stwierdził że zwykłe rury aluplex do tego się nie nadają i tylko
    "certyfikat" mają rurki purmo (zapewne dużo droższe ..)
    Zobaczymy jaki będzie kosztorys ...

    Dodatkowo zapytałem się jaką "moc" przyjmuje w przypadku grzejników
    tradycyjnych. Zdziwiło mnie bo bierze 100W/m2 , co spowoduje że w
    salonie 32m2 będzie grzejnik o mocy 3200W !
    Szok !

    Zdziwiło mnie to bo sam w salonie 25m2 w bloku mam grzejnik 50x120 i
    nie mam problemu z ogrzaniem a grzejnik 3200W to zapewne będzie
    kilometrowiec lub dwa grzejniki ...

    Mi zdawało sie że w nowym budownictwie bierze się normę 70W/m2 i to
    powinno być ok , a nawet powinno mniej starczyć ...

    No chyba że chodzi o temperaturę wody. Największą moc grzejniki mają
    przy 90/75 stopni , a przecież chyba nikt tak mocno nie ustawia pieca
    i w większości jest to 55-65 stopni a wtedy moc mocno siada ..

    Zastanawiam się czy jednak gdybym zdecydował się na ogrzewanie
    mieszane czy w przypadku normlanych grzejników nie zażądać mniejszych
    grzejników (ale za to lepszej firmy ?)
    Bo chyba 100W za m2 to lekka przesada , ale z drugiej strony należy
    pamiętac że przeciez piec nie bedzie działał na 90stopni , ale z
    drugiej strony moc pieca i jego temperaturę zawsze można podkręcić i
    zwiększyć moc grzejników ...

    Jak to było w Waszych domach ?

    Zakładamy że dom jest dośc ciepły (gazobeton 24cm + styropian 15cm ,
    okna K=1.0)

    Bo nie wiem czy chciałbym tak gigantyczne grzejniki (jeśli zdecyduję
    się na instalcję mieszaną)