  • Data: 2010-11-04 11:45:36
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli amator. Na dodatek niedouczony.

    Zobaczymy ...

    Boję się jednak już kosztorysu ...

    Co do sterowania pogodowego to według niego jest to lepsze
    rozwiązania , tyle że stwierdził że ciężko będzie z regulacją innych
    temperatur w różnych pomieszczeniach i regulacja za pomocą rotometrów
    nie będzie zbyt poprawna.
    Jednakże wybrałem sterowanie pogodowe ...

    Nie mam pojęcia jaka będzie wycena , ale boję się że będzie kosmos :)
    Jak weźmie elementy z wyższej półki a odliczy ogrzewanie jakie miałem
    mieć w standardzie (z najniższej półki) to może być wesoło ;)

    Jednakże będzie kosztorys to będę myślał ...

    Przeraziła mnie wyliczana moc. Jeśli taką dużą wylicza na grzejniki
    tradycyjne , to jak dużo by musiało być rur w podłogówce aby przy dużo
    niższej temperaturze zasilania dać podobna moc ..
    To mnie trochę smuci ...

    Podłogówkę wylicza się na max 70W/m2 , a grzejniki dają na 100W/m2 ...

    Boję się o wydajność podłogówki ...

    Dlatego mimo zalet podłogówki bardziej skłaniam się ku grzejnikom. To
    ciężko schrzanić lub źle zaprojektować. Grzejnik zawsze można
    skręcić , wymienić , podnieść moc na kotle ...
    Dodatkowo mniej pomp , elektroniki , połączeń i mniej strat ..

    A w podłogówce ?

    NIC ...

    PS. Co do cen i szukania "jeleni". W piątek byłem umówiony z
    elektrykiem. Pokazałem mu gdzie będą gniazdka , kontakty , gniazda
    RTV , pokazałem mu gdzie będzie instalcja alarmowa i głośniki. Kilka
    dni później miałem telefon że okablowania dla głośników i alarmu to
    "dodatek" i że może mi to położyć za 500zł (
    Powiedziałem że nie było o żadnej kasie mowy i że ... sam sobie to
    położy , bo 500zł za położenie kabelków gdzie wszystkie kable pójdą po
    legarach nie jest czymś wartym 500zł ...
    W sobotę jadę sam robić "dodatkowe" okablowanie ...
    Szok jakie ceny , no chyba że takie ceny to standard ...