eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePolityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys złRe: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    From: "Ghost" <g...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <mmv1lp$53k$1@dont-email.me> <55a76162$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <55a76817$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <55a76efe$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <55a78e34$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a7d0af$0$8377$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a7e09e$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a7edf1$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo994j$14f$1@node2.news.atman.pl>
    <55a89541$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a8fd85$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a9073e$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <mob4n0$rgi$1@node2.news.atman.pl>
    <55a91d85$0$2193$65785112@news.neostrada.pl>
    <moijso$6r5$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Date: Tue, 21 Jul 2015 11:20:30 +0200

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Aż do osiągnięcia punktu równowagi pomiędzy ciepłem pobieranym z obwodu a
    >oddawanym do pomieszczenia, ale ten punkt równowagi nastąpi przy wyższej
    >temperaturze wylewki i sumarycznie więcej ciepła będzie oddawane do
    >pomieszczenia. Choć oczywiście dwukrotnie gęściej rurki nie oznaczają
    >dwukrotnie więcej ciepła oddawanego do pomieszczenia.

    Nie tak prosto. Samo zagęszczanie rurek tylko do określonego momentu (wcale
    nie tak gęstych rurek) podniesie temperaturę. Później albo będziesz musiał
    zwiększyć ciśnienie (prędkość czynnika) albo temperaturę (czynnika).

    >A z drugiej strony rurki mają iść jak najgęściej aby temperatura czynnika
    >mogła być jak najniższa, ale oczywiście nie zbyt gęsto aby wylewka miała
    >zakładaną nośność.

    Nie tylko nośność - rurki na styk (pomijam to problem z zawracaniem) oddadzą
    mniej ciepła niż z przerwą.