  • Data: 2013-07-18 19:23:53
    Temat: Re: Pomidory mnie załamują
    Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ks6qh3$dq2$1@mx1.internetia.pl...

    > ... wygląda na to że jedyną
    > metodą na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
    > wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemią a tego właśnie
    > chciałem uniknąć :)

    Hejka. Przy uprawie polowej pomidorów, ogórków czy ziemniaków trudno
    trafić na taki rok w którym przebieg pogody uniemożliwi bądź bardzo opóźni
    wystąpienie choroby (zarazy, mączniaka). Należy być przygotowanym na
    oprysk, żeby zebrać jaki taki plon. Jeżeli okres karencji fungicydu wynosi
    np. dobę lub nawet trzy doby to tyle można odczekać nawet w trakcie
    intensywnych zbiorów.
    Skoro jednak czujesz awersję do środków ochrony roślin to myślę, że
    wyjściem mogłaby być uprawa odpornych odmian pomidorów w szklarni lub pod
    namiotem foliowym.
    Pozdrawiam osłonowo Ja...cki