  • Data: 2013-07-18 16:15:03
    Temat: Re: Pomidory mnie za amuj
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 13:58:56 +0200, Chlorek napisał(a):

    > ta modrzew, czy ten modrzew?
    > obstaję jednak przy swojej wersji.
    >
    > las obsadzony modrzewiem, czy modrzewiĄ?

    Wycinasz CZEGO czy wycinasz CO? - wycinasz (CO?) modrzew, a nie (CZEGO?)
    modrzewia.
    To jest BIERNIK a nie DOPEŁNIACZ, a Ty tutaj jesz tortu, wycinasz
    modrzewia, temperujesz ołówka, sadzisz wiciokrzewu i orzecha, wkładasz
    buta, przejeżdżasz przez mostu, budujesz domu, naprawiasz samochodu.
    A powinieneś jeść tort, wycinać modrzew, temperować ołówek, sadzić
    wiciokrzew i orzech, wkładać but, przejeżdżać przez most, budować dom,
    naprawiać samochód... itd.

    Biernik dla rzeczy jest równy mianownikowi: tort, modrzew, wiciokrzew,
    but...
    http://pl.wiktionary.org/wiki/modrzew

    Jest tego sporo, powszechny błąd "zjadłem banana" też nie powinien mieć
    miejsca - powinno być zjadłem banan. Itd.
    --
    XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
    Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,