    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Pomidory - poskręcane liście (FOTO)
    Date: Fri, 3 Jun 2011 23:58:12 +0200

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:isba48$srb$1@mx1.internetia.pl...

    > "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

    > Czy ja wiem co to jest? Daaawno temu to było szklarnią.
    > A teraz to co trzecia szyba w dachu a co druga w ścianach.
    > Przewiewu niewiele a i ochrony przed deszczem (wodą
    > kapiącą z góry na rośliny) nie ma, Za to słońce jak przygrzeje
    > to ciepło i wszystko szybko wysycha. Dlatego podlewam co 2-3dni.

    Wprawdzie czarna folia przyspiesza dojrzewanie,
    bo dogrzewa rośliny od dołu, a słoneczko od góry.
    Stosuje sie to raczej przy odmianach karłowych,
    które nie wiązane do słupków w polu (na grządce),
    lub drutów w szklarni, namiocie, pokładają się na podłożu
    pod ciężarem jagód. System korzeniowy pomidora
    jest raczej płytki, zatem czy woda dotrze do niego
    po wyłożeniu międzyrzędzi folią?
    Może słoma byłaby odpowiedniejsza.
    Przepuści wodę, zatrzyma ostre promienie słońca
    nie dopuszczając do szybkiego przesuszania ziemi.
    Ograniczy rozwój chwastów.
    U mnie w okolicy kostka zbalotowanej słomy to ca 3 zł.
    Pewnie 3 może 4 kostki starczyłyby w Twojej
    mocno ażurowej szklarni.
    Pozwodznia w uprawie
    skryba