eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Date: Tue, 03 Sep 2013 14:14:45 +0200
    <kvpr3b$dad$1@speranza.aioe.org> <pp42afhs3ulj$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <l0058p$29c$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <f...@g...com>
    <i5b5z3pwf1qw$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <xnws081n1xks$.dlg@myjk.org>
    <3...@g...com>
    <l04gdg$je6$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>

    W dniu 2013-09-03 13:28, Adam pisze:

    > Albo ma fundament na palach albo plyte fundamentowa. Inaczej domek poskladalby
    > sie jak domek z kart :)

    No wlasnie nie ma na palach i o dziwo stoi na przekor wszystkiemu. Facet
    po prostu nie wiedzial co tam bylo. Ja nic nie mowilem, bo co mnie to
    skoro dzialke juz kupil. Moze ten dom stoi dlatego, ze nie jest swiadomy
    na czym stoi? :-)

    > Coz - ja przywiozlem ponad 200 i przez ~4 lata bralem udzial w setce roznego
    > typu mniejszych i wiekszych projektow w ktorych udzial bral ten maly i ten
    > duzy sprzet kopiacy i mam chyba troche wieksze doswiadczenie od Ciebie w
    > tym temacie :-)

    Bardzo podoba mi sie to zalozenie. Wieksze doswiadczenie...
    Pomine kreowane portfolio, by nie okazalo sie, ze rozmawiamy z Mc
    Gywer'em, ktoremu to od dysku w chmurze z innych watkow blisko do
    rowokopa z uprawnieniami inspektora melioracji.
    No i powiedz mi w takim razie, czy te ponad dwiescie wywrotek
    zageszczales co 15cm? Czy moze opierajac sie na doswiadczeniu masz
    jakies inne wnioski odnosnie niwelowania terenu?

    > Szczegolnie ze ~8 z tych projektow to byly Orliki z dwoma
    > boiskami na ktorych powierzchnia musi byc idealna co do 5mm i jeden wiekszy
    > stadion miejski :-)

    Wow. Tez kiedys widzialem stadion. :-)

    > Wiesz, ze przy kopaniu rur drenarskich pod stadionem wykopanie o 3cm za
    > gleboko powodowalo ze te 3cm trzeba bylo uzupelnic piaskiem i zagescic
    > zageszczarka bo inaczej roboty nie byly odbierane :-)

    Tego nie wiedzialem.

    A Ty wiesz, ze jak postawia slup energetyczny odchylony od pionu o pol
    metra to trzeba bedzie go stawiac jeszcze raz, bo roboty nie beda odebrane?

    > A gdzie Ty mowisz
    > o zageszczaniu 1,5mb gliny :-)

    No wlasnie, gdzie ja mowie o zageszczaniu 1,5mb(?? jednostka) gliny? Kto
    wogole mowi o zageszczaniu gliny?

    > Owszem - bo ja ogrodek mam w innej czesci, tam gdzie mam DZ mam nieuzytki
    > krotko mowiac - niemniej wiem dokladnie co sie dzialo z gruntem i wystarczylo
    > tylko raz po pierwszych roztopach uzupelnic rowki i spokoj :-)

    No i dochodzimy do sedna. Czyli uzupelniales rowki? A co bys uzupelnial
    gdyby nie bylo kopanych rowkow? No i jakos da sie nie urzadzac ogrodka
    jak widac? :-)

    > Nie wspominam juz ze naprawde latwiej jest wybrac 180m3 niz 600m3, serio
    > uwazasz ze wybranie ponad 3 x wiecej materialu bedzie szybsze ?:)

    Zdejmowalem spod domu humus ladowarka na powierzchni pewnie z 500m^2.
    Przyjechal facet, pokazalem gdzie, pol godziny i pol metra ziemi w glad
    bylo usypane na jednej gorze. Ladowarka nawet nie jeknela. W godzine
    spokojnie mozna zdjac cala powierzchnie potrzebna pod kolektor poziomy.
    W druga godzine ulozyc rury i w nastepne dwie zasypac z wyrownaniem.
    Ladowarka lekka nie jest, wiec grunt tez "ujezdzi", ze zadna
    zageszczarka potrzebna nie bedzie. Kris dobrze zaproponowal. Kopac
    koparka 1,2m wglab przez trzy dni, a to sie owali, a to trzeba pilnowac
    pionu, jest totalna pomylka o ile nie trzeba omijac drzew, czy czegos
    podobnego.

    Pozdro.. TK