eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 3 Sep 2013 06:12:26 -0700 (PDT)
    <kvpr3b$dad$1@speranza.aioe.org> <pp42afhs3ulj$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <l0058p$29c$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <f...@g...com>
    <i5b5z3pwf1qw$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <xnws081n1xks$.dlg@myjk.org>
    <3...@g...com>
    <l04gdg$je6$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>
    <l04jrk$qmt$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 14:14:45 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Bardzo podoba mi sie to zalozenie. Wieksze doswiadczenie...

    A masz jakis lepszy argument niz doswiadczenie? :)

    > Pomine kreowane portfolio, by nie okazalo sie, ze rozmawiamy z Mc
    > Gywer'em, ktoremu to od dysku w chmurze z innych watkow blisko do
    > rowokopa z uprawnieniami inspektora melioracji.

    Hie hie, od 15-tu lat mam firme powiedzmy informatyczna z ktorej zyje.
    ~4 lata temu przy okazji budowania domu wszedlem w spolke z kumplem ktora
    jak to ladnie nazwales kopala rowy - mialem swoja kopare i kopacza,
    wspolpracowalismy z duzym wykonawca i na codzien mialem do czynienia z
    kopaniem rowow. Dlatego mysle ze wiem o tym wiecej od Ciebie :)

    > No i powiedz mi w takim razie, czy te ponad dwiescie wywrotek
    > zageszczales co 15cm? Czy moze opierajac sie na doswiadczeniu masz
    > jakies inne wnioski odnosnie niwelowania terenu?

    Nie zageszczalem - i osiadlo krzywo, bedzie trzeba poprawiac bo na srodku
    ogrodka przy bardzo duzych opadach deszczu pojawia sie male jeziorko.
    Teren byl niwelowany co do centymetra niwelatorem optycznym wiec zadnej
    fuszerki nie bylo. Naprawde latwiej wyrownac zapadle rowki (nawet grabiami)
    niz cale 500m2 :)

    > Wow. Tez kiedys widzialem stadion. :-)

    Widziec to nie znaczy brac udzial w budowie :)

    > A Ty wiesz, ze jak postawia slup energetyczny odchylony od pionu o pol
    > metra to trzeba bedzie go stawiac jeszcze raz, bo roboty nie beda odebrane?

    A co to ma wspolnego z tematem o ktorym rozmawiamy - tj. osiadania gruntu?

    > No wlasnie, gdzie ja mowie o zageszczaniu 1,5mb(?? jednostka) gliny? Kto
    > wogole mowi o zageszczaniu gliny?

    Rozmawiamy o DZ. DZ kopie sie z reguly w glinie. Moje DZ jest w glinie.

    > No i dochodzimy do sedna. Czyli uzupelniales rowki? A co bys uzupelnial
    > gdyby nie bylo kopanych rowkow?

    Cale 500m2 ciezkim sprzetem, bo na oko tego sie zrobic nie da :) A rowek
    uzupelnic na oko sie da - bo widzisz niezapadle krawedzie w rozstawie 30cm.

    > No i jakos da sie nie urzadzac ogrodka jak widac? :-)

    Jak masz 0,5ha i mozesz sobie 1/10 tego przeznaczyc na DZ to masz gdzie
    indziej urzadzic ogrodek ;) Nie kazdy ma ten luksus.

    > Zdejmowalem spod domu humus ladowarka na powierzchni pewnie z 500m^2.
    > Przyjechal facet, pokazalem gdzie, pol godziny i pol metra ziemi w glad
    > bylo usypane na jednej gorze. Ladowarka nawet nie jeknela. W godzine
    > spokojnie mozna zdjac cala powierzchnie potrzebna pod kolektor poziomy.
    > W druga godzine ulozyc rury i w nastepne dwie zasypac z wyrownaniem.

    :)))))
    Nie mam wiecej pytan i koncze dyskusje bo widzisz - teoria, a doswiadczenie
    to jednak dwie zupelnie inne bajki :-)

    Ostatnia rzecz - zeby sciagnac 400m2 na glebokosc 1,5m, zdewastujesz w sumie
    jakies 1000m2. Zeby wykopac rowy na 400m2 - zdewastujesz tylko 400m2.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.