eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Date: Tue, 03 Sep 2013 16:12:17 +0200
    <kvpr3b$dad$1@speranza.aioe.org> <pp42afhs3ulj$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <l0058p$29c$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <f...@g...com>
    <i5b5z3pwf1qw$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <xnws081n1xks$.dlg@myjk.org>
    <3...@g...com>
    <l04gdg$je6$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>
    <l04jrk$qmt$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>

    W dniu 2013-09-03 15:12, Adam pisze:

    > A masz jakis lepszy argument niz doswiadczenie? :)

    Chcesz powiedziec moze, ze doswiadczony zbrojarz-betoniarz bedzie
    lepszym konstruktorem od inzyniera konstrukcji?

    > Hie hie, od 15-tu lat mam firme powiedzmy informatyczna z ktorej zyje.
    > ~4 lata temu przy okazji budowania domu wszedlem w spolke z kumplem ktora
    > jak to ladnie nazwales kopala rowy - mialem swoja kopare i kopacza,
    > wspolpracowalismy z duzym wykonawca i na codzien mialem do czynienia z
    > kopaniem rowow. Dlatego mysle ze wiem o tym wiecej od Ciebie :)

    O kopaniu rowow pewnie tak, co nie zmienia faktu, ze Twoje teorie o
    dziurach w trawniku sie nie bronia. Rzekl bym pograzaja Twoj pomysl, o
    ktorym piszesz sam nizej, tylko tego nie zauwazasz.

    > Nie zageszczalem - i osiadlo krzywo, bedzie trzeba poprawiac bo na srodku
    > ogrodka przy bardzo duzych opadach deszczu pojawia sie male jeziorko.
    > Teren byl niwelowany co do centymetra niwelatorem optycznym wiec zadnej
    > fuszerki nie bylo. Naprawde latwiej wyrownac zapadle rowki (nawet grabiami)
    > niz cale 500m2 :)

    No i wez mi wytlumacz co jest mniej komfortowe przy koszeniu kosiarka i
    chodzeniu po trawie? Rownomierny dolek, krzywizna na wiekszej
    powierzchni, no niech bedzie, ze spod niwelatora optycznego ucieka hehe
    (nie mam pojecia po co komu niwelator optyczny na dzialce z ogrodkiem).
    Niwelowanie co do centymetra swiezonawiezionej ziemii tez jest dosc
    ciekawym pomyslem i wieje doswiadczeniem jak nie wiem co, ale zostawmy
    to. Czy moze jednak dolki o wyczuwalnym skoku? Prawde mowiac mi jest
    wszystko jedno, bo kosiarka jednak jakis szerszy noz ma i nie jest tak,
    ze gdzie kolko podskoczy tam zobaczymy krzywa trawe.
    Rzecz w tym, ze zgarniajac calosc zrobimy to znacznie szybciej i
    znacznie taniej.

    > A co to ma wspolnego z tematem o ktorym rozmawiamy - tj. osiadania gruntu?

    Tyle samo co zageszczanie trzech centymetrow wybranego glebiej rowka
    przy budowie stadionu w relacji do ogrodka przed domem.

    > Rozmawiamy o DZ. DZ kopie sie z reguly w glinie. Moje DZ jest w glinie.

    No przestan. To, ze Ty masz w glinie to nie znaczy, ze DZ kopie sie w
    glinie. Ja np. mam piach, ale wody gruntowe bardzo wysoko, wiec kolektor
    u mnie w sam raz, ale gliny sobie nawozil nie bede. Przyjales jakies
    zalozenie i tez watpie ze te gline masz od trawnika w dol.
    Ladowarka zdejmujemy pierwsza warstwe na jedna kupe, gline na druga.
    Ukladamy rure i zakrywamy w odwrotnej kolejnosci. Tej jazdy wbrew
    pozorom bedzie sporo w czasie wyrownywania, gdzie tu widzisz
    niezageszczony grunt?

    > Cale 500m2 ciezkim sprzetem, bo na oko tego sie zrobic nie da :) A rowek
    > uzupelnic na oko sie da - bo widzisz niezapadle krawedzie w rozstawie 30cm.

    A no jezeli zbudowales lotnisko dla Airbusa A380 to sorry, ale trzeba
    bylo lepiej zageszczac, a jak sam piszesz nie zageszczales.

    > Jak masz 0,5ha i mozesz sobie 1/10 tego przeznaczyc na DZ to masz gdzie
    > indziej urzadzic ogrodek ;) Nie kazdy ma ten luksus.

    Po prostu mozna zaczac budowe domu od zrobienia kolektora. Nic prostszego.

    > :)))))
    > Nie mam wiecej pytan i koncze dyskusje bo widzisz - teoria, a doswiadczenie
    > to jednak dwie zupelnie inne bajki :-)

    Nie no... hehe wiesz... Chyle czola.:-)
    Skromnosc przede wszystkim. :-) Tylko ja nie pisze o teorii.

    > Ostatnia rzecz - zeby sciagnac 400m2 na glebokosc 1,5m, zdewastujesz w sumie
    > jakies 1000m2. Zeby wykopac rowy na 400m2 - zdewastujesz tylko 400m2.

    Nie mam pojecia co tam sobie znowu wymysliles, ale nie wiem o jakiej
    dewastacji piszesz. No chyba, ze usypanie ziemi po bokach na niecaly
    dzien nazywasz dewastacja. Z drugiej strony kopanie rowu 1,5m glebokosci
    przez trzy dni, placac przy okazji za kazda godzine koparki nazywasz
    lepszym wyborem to nie wiem z ktorej strony. Moze tej masochistycznej,
    albo jest wyjatkowo korzystny grunt do kopania i wyjatkowo niekorzystny
    do zgarniecia.

    Pozdro.. TK