eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Date: Tue, 03 Sep 2013 23:35:16 +0200
    <kvpr3b$dad$1@speranza.aioe.org> <pp42afhs3ulj$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <l0058p$29c$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <f...@g...com>
    <i5b5z3pwf1qw$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <xnws081n1xks$.dlg@myjk.org>
    <3...@g...com>
    <l04gdg$je6$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>
    <f...@g...com>
    <8...@g...com>

    W dniu 2013-09-03 17:56, Adam pisze:

    > Widzisz to sie tak fajnie teoretyzuje - wyobrazasz sobie hektar nieuzytkow
    > i inwestor w samym srodku chce zrobic DZ - masz dziesiatki metrow zeby rzucic
    > ziemie na boki i wszystko jest piekne :-)) W praktyce DZ upycha sie pod plotami,
    > bezposrednio przy domu, ciezko nawet minikoparka ktora ma 1m szerokosci czasem
    > wjechac, a Wy tu 600m3 gruntu chcecie wykopywac :-)

    Sek w tym, ze ja to robilem. Humus siegal pol metra w dol. Wybranie
    kolejnych piecdziesieciu cm nie stanowi zadnego problemu.

    > Przypominam ze humusu pod dom wybiera sie z reguly ~50m3 czyli ponad 10 x
    > mniej. Policz ile zajmie pryzma gruntu 600m3, do tego trzeba potezny plac:)

    E tam. Jedna gora w ta czy tamta na jeden dzien, co za problem?

    > Po roku to juz inwestor ma podjazd i ogrodzenie na tip top i placze jak
    > wjezdza sie tam kopareczka 1,5t z gumowymi gasienicami bo slady zostawi,
    > a Ty chcesz wyrownywac DZ spychem 15t :-))
    >
    > Ale spoko - teoretyzowac sobie mozna, ja tych DZ zrobilem kilkadziesiat i
    > naprawde nie przekonacie mnie ze spych to dobre narzedzie do zrobienia DZ :-)

    My Cie przekonywac nie musimy. Dyskusja jest dla potomnych, bo my to juz
    mamy. Z Twoich wypowiedzi wynika, ze robimy sobie rowki na poltora metra
    wglab i kladziemy rurke. Otoz praktyka jest taka, ze w wiekszosci
    przypadkow to sie zawali w sporej czesci. Nie ma czegos takiego jak
    wykop i spokojne kladzenie rury. No i pozniej trzeba to zasypac.
    Wiec jezeli decydujemy sie na PC wiedzac to przed budowa to zgarniecie
    ziemii ladowarka przed budowa nie stanowi wiekszego problemu. A jesli
    ktos wpadnie na pomysl w trakcie budowy to ma problem i pozostaje
    kopanie miedzy drzewami. Sukcesem bedzie swiadomosc po prostu i tyle.

    Pozdro.. TK