eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Date: Wed, 04 Sep 2013 10:47:36 +0200
    <b...@g...com>
    <xnws081n1xks$.dlg@myjk.org>
    <3...@g...com>
    <l04gdg$je6$1@usenet.news.interia.pl>
    <8...@g...com>
    <f...@g...com>
    <8...@g...com>
    <l05kmu$2jd$1@usenet.news.interia.pl>
    <5...@g...com>

    W dniu 2013-09-04 10:23, Adam pisze:

    > Ile DZ wykonales? Ile set km rowow wykopales, ze piszesz jaka jest
    > praktyka? :-)

    Juz daj spokoj z ta swoja praktyka i doktoratem z kopania rowow. Jakie
    trzeba miec doswiadczenie zeby wiedziec, ze gleboki wykop potrafi sie
    obsunac? To tak jak w encyklopedii pod chaslem "kon". Kon jaki jest
    kazdy widzi. Nie wierzysz to spytaj Krisa zony, czy ziemia w wykopie
    moze sie obsunac.

    > To wlasnie to doswiadczenie o ktorym pisze. DZ robi sie w 99%
    > w glinie. Jak ktos ma piasek to wybiera odwierty bo malo ktory wykonawca
    > nawet jak sa wysoko wody gruntowe zaryzykuje wykonanie DZ w piasku.

    A to takie powszechne miec pod trawa gline? U nas to raczej rzadkosc a
    wiem, ze pompy ludzie maja. Pewnie kolejne zalozenie sobie przyjales...
    W kazdym razie dyskusja zaczela sie od tego, ze watkotworca ma gline
    gdzies tam pod gruba warstwa piachu, a nie gline na wskros od trawy w
    dol. Wykop na 100% bedzie sie zawalal. A gdyby nawet chcial kopac w tej
    glinie to jaki problem zdjac warstwe piachu i na druga kupke te 20cm gliny?

    > A jezeli
    > chcialby zaryzykowac to wyjdzie ze trzeba go zrobic na powierzchni 800-1000m2.

    Przestan, przeciez to jezioro pod ziemia...

    > To sie po prostu nie oplaca i nie kalkuluje. Dlatego DZ kopiesz przede
    > wszystkim w glinie - zwykle takiej ze moglbys wykopac cale 400-500m i potem
    > polozyc tam dopiero rury i zasypac - nic sie nie ma prawa zawalic jak kopacz
    > wie jak kopac :)

    Trzy dni z wymiana sworzni jak Budyn pisal. :-) No i cena razy iles tam.
    Prosze Cie, jak to ma byc lepsze i tansze rozwiazanie to ja nie wiem wg.
    jakiego algorytmu to liczysz. A podobno Budyn koparke niemal zajechal na
    takim kopaniu. Jak to sie ma kalkulowac? Doliczasz klientowi
    piecdziesiat tysi netto za koparke plus robocizna?

    Pozdro.. TK