  • Data: 2011-06-07 20:52:53
    Temat: Re: Pompa Hydroforowa Omnigena
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > A w jakim celu jest ten zbiornik? Właśnie już kiedyś rozmyślałem co daje
    > ten zbiornik w zależności od wielkości.
    >
    > Ja chcę wykopać studnię z kręgów, woda na 2,5m jest. Sąsiad ma taką
    > studnie, w dzień wypompowuje około 1m3 a przez noc mu nalatuje.
    >
    > Chciałbym do tej studni podłączyć zraszacze takie wyskakujące ale mam
    > obawy czy jakakolwiek pompa temu podoła? Mógłbym to podzielić na sekcje
    > po 5 zraszaczy ale czy da się to zrealizować jakąś pompą? Mam też 200m
    > kropelkowego przy drzewkach i tak myślę że tutaj lepiej właśnie jakiś
    > zbiornik hydroforowy byłby lepszy, czy mam racje?

    Masz , - zbiornik hydroforowy umożliwia dłuższą pracę obiegu wodu bez
    załączani8a się non stop pompy.Bez takiego hydroforu( chociaż 100litrów)
    pompa będzie startować i praca non stop, co staje się niekonomiczne.Z kolei
    częste starty pompy źle wpłyną na jej żywotność i kieszeń uzytkownika
    (wieksze zuzycie energii).Przy systemie podlewania za pomocą kilku zraszaczy
    nie ma co inwestować w hydrofor mniejszy niż 100l.Łatwo wyobrazić sobie, że
    dla uzyskania cisnienia 4 barów, taki hydrofor musi mieć ok.1/3 sprężonego
    powietrza, a "czynnej wody" będzie tam ledwie maks.drugie 1/3. Więc cykle
    załaczania mozna sobie łatwo policzyć/wyobrazić.
    Ta pompa omnigeny jest ledwie wystarczająca na jeden słaby punkt odbioru
    wody.Dobrze Ci radzą wpuszczaną do studni, o kilku stopniach.