    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <iftk8e$gaa$1@news.onet.pl> <ifunao$4an$1@mx1.internetia.pl>
    <ifun35$18u$1@inews.gazeta.pl>
    <4d22e2f4$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifv8hc$n7u$1@inews.gazeta.pl>
    <4d2327c1$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifv9f3$q79$1@inews.gazeta.pl>
    <4d232ba1$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifvael$t4f$1@inews.gazeta.pl>
    <4d23366d$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifvddu$8sj$1@inews.gazeta.pl>
    <4d233b3d$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifveo3$cs9$1@inews.gazeta.pl>
    <4d234282$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifvhv7$ml3$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Date: Tue, 4 Jan 2011 17:50:35 +0100

    news:ifvhv7$ml3$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > zaaaaraz - Ja pisze o zwykłym odwiercie pionowym z U-kształtką i glikolem
    > jako nosnikiem.
    > Ale jesli weźmiemy pod uwagę uklad 2 studni -czerpnej i zrzutowej
    > (nośnik - woda) to jak mozna zamrozić żródło?
    >
    > Ale jak wykombinowałeś jakis niespotykany raczej układ ze U-kształtkę z
    > glikolem wkładasz do zwykłej studni z wodą, to ona rzeczywiscie moze
    > zamarznąć. Poza ryzykiem zniszczenia kręgów to działac będzie - bo
    > pobieranie ciepła bedzie jak w przykładzie wyzej. Tyle ze zwykła studnia
> [...]

    Myślałem, że masz zwykłą studnię, jaka kiedyś służyła do czerpania wody
    pitnej. W połączeniu z wodami podskórnymi może być dobrym i tanim źródłem
    ciepła.

    Jeżeli masz dwie studnie, to oczywiście wygląda to zupełnie inaczej. Z tym
    że to już chyba nie jest takie tanie? Ile kosztowało?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/